گردشگری و سفر

ظرفیت های گردشگری آستارا نیازمند توجه ویژه است

مجله خبری آبادی 118/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، ظرفیت های گردشگری آستارا را نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: این شهرستان با وجود نوار مرزی، ساحلی و جنگلی دارای فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

ولی جهانی امروز، ۱۲ دی ماه در نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل بین المللی اسپیناس، ظرفیت های گردشگری آستارا را نیازمند توجه ویژه دانست و بر لزوم اولویت قرار گرفتن صنعت گردشگری در این شهرستان مرزی و گردشگر پذیر شمال کشور تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های متعدد حوزه گردشگری آستارا، گفت: این شهرستان با وجود نوار مرزی، ساحلی و جنگلی دارای فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است و برگزاری این همایش و نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بخش‌های دولتی و خصوصی در این راستا باشد.

عنایت رضایی پور، فرماندار آستارا نیز در این همایش، آستارا را شهر فرصت‌های طلایی دانست و اظهار کرد: نگاه ویژه به آستارا می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، موجب شکوفایی اقتصادی این شهرستان شود.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع بسیار مهم است و پیگیر رفع مشکلات سرمایه گذاران در شهرستان آستارا هستیم.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز، با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ضرورت اولویت دادن به صنعت گردشگری این شهرستان مرزنشین استان گیلان، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که بروکراسی اداری سرمایه گذاران بخش گردشگری را دلسرد و خسته کند.

وی خواستار حمایت همه جانبه مسئولان ارشد استان از سرمایه گذاران در بخش گردشگری استان گیلان و همچنین شهرستان مرزی آستارا شد و افزود: جدی گرفتن بخش گردشگری می تواند معضل اشتغال را تا حدی در منطقه رفع کند.

میثم الوان پور شهردار آستارا نیز در ادامه، با بیان اینکه آستارا سرشار از مواهب الهی، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بوده و در چند ماه گذشته در راستای سرمایه‌گذاری خیز مثبتی برداشته شده است و به طور قطع با جذب گردشگران و اشتغالزایی توسعه بیش از پیش این منطقه را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در پی برگزاری این همایش و نمایشگاه در آستارا به امضا خواهد رسید و در آینده نزدیک تبدیل به قراردادهای اجرایی خواهد شد و مردم شهرستان و سرمایه گذاران نیز از ثمرات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: رویکرد شهرداری آستارا حمایت از ایده‌های بکر و نو برای جذب سرمایه‌گذاری جهت اجرای طرح‌های جدید گردشگری در شهر آستارا است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023