گردشگری و سفر

ظرفیت گردشگری و کشاورزی هیر درقالب جشنواره گیلاس معرفی می‌شود

مجله خبری آبادی 118/اردبیل بخشدار هیر گفت: ظرفیت های گردشگری وکشاورزی هیر درقالب جشنواره گیلاس هیر معرفی می شود و تمهیدات لازم برای این امر انجام شده است.

محمد رضا راستکار ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره گیلاس وآلبالو هیر روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ساعت ۱۶ درهیر بامحوریت رویداد ۲۰۲۳ برگزار می شود واین جشنواره باحضور اقشار مختلف مردم وگردشگران ومسئولان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مساحت باغات بخش هیر شهرستان اردبیل هزار و۲۰۰هکتاراست که ۴۰۰ هکتار آن زیرکشت گیلاس و ۵۰۰ هکتار خم زیرکشت آلبالو رفته است و پیشی بینی برداشت گیلاس از هرهکتار باغ ۴ونیم تن است و آلبالو هم ازهرهکتار ۳ تن است وپیش بینی می شود بیش از۴هزار تن گیلاس وآلبالو از باغات هیر برداشت شود

بخشدار هیر افزود: تولید گیلاس وآلبالو درهیر نقش اساسی در رونق اقتصادی منطقه داشته است که به طور مستقیم وغیر مستقیم برای بیش از ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

راستکار تصریح کرد: رونق تولید گیلاس وآلبالو و صادرات آن اولویت اساسی در منطقه است و در کنار برگزاری جشنواره این امر هم پیگیری می شود وهمچنان برندسازی محصولات هیر از جمله عسل، گیلاس و آلبالو هم مبنای کار قرار گرفته است.

وی گفت: برنامه های متنوع شاد وفرهنگی درقالب جشنواره گیلاس هیر برگزار می شود ورویکرد این جشنواره ها معرفی ظرفیت های گردشگری وکشاورزی منطقه وایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023