جامعه شهری

فخاری: انتخابات باید با امانت‌داری از رای مردم برگزار شود

استاندار تهران گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی باید بسیار هوشمندانه، توأم با دقت و از همه مهمتر با امانت داری برگزار شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، علیرضا فخاری صبح امروز در گردهمایی عوامل انتخابات تهران با گرامیداشت روز نهم دی، اظهار کرد: انتخابات یک امتحان، فریضه و تکلیف است چون در نظامی زندگی می‌کنیم که ایمان به خداوند و سلسه نورانی هدایت و هادیان متصل است.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات که اولین انتخاباتی است که دولت سیزدهم اجرا می‌کند، باید بسیار هوشمندانه و توأم با دقت و از همه مهمتر امانت‌داری برگزار شود. دولت سیزدهم برای رسیدن به یک نقطه اطمینان بخش برای مردم در انتخابات، نقش امانت‌داری با تمام و کمال اجرا می‌کند. عوامل اجرایی این نقش مهم را بر عهده دارند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی مومن و باتقوا برای تحقق رویداد بزرگ انتخابات باید در وهله اول امانتدار باشند تا مردم به اطمینان برسند که اگر در انتخابات شرکت کنند، از رای آنها امانتداری می‌شود. حاکمیت قانون و رعایت شئونات مردم، دقت نظر، نظم باید از سوی عوامل اجرایی رعایت شود تا مردم احساس امنیت و آرمش کنند.

فخاری تاکید کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره در فضای مردم سالاری دینی برگزار شده و از رای مردم صیانت می شود. باید مولفه‌های مدنظر رهبری برای انتخابات یعنی امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت اجرا شود. رعایت این مولفه ها، موجب افزایش سطح مشارکت می شود. مشارکت بالا در انتخابات است که مشکلات اساسی در کشور را می تواند حل کند. باید به کاندیدها برای رقابت سالم، اطمینان داده شود و این به رفتار عوامل اجرایی بستگی دارد.

وی تاکید کرد: انتخابات تولید کننده ابرو و حیثیت و نشان دهنده جایگاه حضور سیاسی مردم است و نشان می دهند انقلاب از مردم و برای مردم و در اختیار مردم است. این انقلاب مردمی است و نباید به دست خود آبروی خودمان را ا ز بین ببریم.

وی با اشاره به تغییرات قانون انتخابات، گفت: عوامل اجرایی با این تغییرات آشنایی پیدا کنند تا سوی داشتی ایجاد نشود. در ادامه هم نشست های آموزشی و توجیهی برای عوامل اجرایی انتخابات برگزار می‌شود. چهارمولفه مدنظر رهبری هم باید در سرلوحه کار عوامل اجرایی باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023