گردشگری و سفر

فرش قرمز میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در جیرفت

مجله خبری آبادی 118/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری جیرفت از هرگونه سرمایه‌گذاری استقبال کرد. 

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در سفر دو روزه خود به جیرفت طی بازدید از ظرفیت های گردشگری این شهرستان گفت: با وجود پتانسیل های فراوان گردشگری در شهرستان جیرفت، میراث فرهنگی سرمایه گذاران حوزه گردشگری را حمایت می‌کند.‌

وی از آماده بودن همه شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری جیرفت خبر داد و افزود: بسیاری نقاط بکر در این شهرستان وجود دارد که با حضور سرمایه گذار می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود از جمله این‌نقاط؛ در بازدید از محور ساردوئیه، آنرا یک پتانسیل بزرگ گردشگری عنوان کرد گفت: باید طرح گردشگری برای این محور تهیه شود، سرمایه گذاری که بخواهد در این حوزه سرمایه گذاری کند مورد حمایت میراث فرهنگی قرار می گیرد.

فعالی در بازدید از سد جیرفت از عدم استفاده از ظرفیت بی نظیر این مکان در حوزه گردشگری اظهار تاسف کرد و گفت: با جذب سرمایه گذار میتوان در دریاچه سد ورزش قایق رانی راه اندازی کرد و از جاذبه های دیگر آن احداث هتل گردشگری در این مکان است که از بدو ساخت در نقشه آن دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی از آماده بودن شرایط سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: سرمایه گذاران با ارائه طرح به میراث فرهنگی‌ می توانند از تسهیلات این بخش جهت احداث پروژه های خود استفاده نمایند.

ثبت ملی خانه شاپوری در اسفندقه در دستور کار قرار گرفت

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم‌جیرفت و عنبرآباد در مجلس در بازدید دو روزه از پروژه های میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت، از آمادگی شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استقبال کرد و گفت: سرمایه گذاران محترم‌می توانند از این فرصت استفاده کرده و در رونق گردشگری منطقه موثر باشند. وی از هماهنگی های لازم با خانواده شاپوری جهت ثبت ملی خانه شاپوری در اسفندقه خبر داد و افزود: به زودی و با همکاری میراث فرهنگی ثبت ملی این خانه قدیمی در دستور کار میراث قرار خواهد گرفت.

افتتاح سه خانه بوم‌گردی با ظرفیت جذب ۶۰ نفر گردشگر در جیرفت

محمد سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی جیرفت از افتتاح سه خانه بوم‌گردی در توابع جیرفت خبر داد و گفت: جیرفت ۲۳ خانه بوم‌گردی دارد که بیشتر آن‌ها فعال هستند و در دوران پساکرونا فعالیت این خانه‌های بوم‌گردی بیشتر شده می‌شود.‌

وی افزود: خانه‌های بوم‌گردی در رونق گردشگری و درآمد محلی تاثیر بسزایی دارند. 

سالاری از همراهی مدیر کل میراث فرهنگی در حمایت از سرمایه‌گذاری در جیرفت تقدیر  کرد و گفت: حمایت نماینده محترم مردم در مجلس نیز بابت توجه به نظرات کارشناسان و تلاش برای جلوگیری از طرح موسوم به”استفاده بهینه از اشیاء باستانی” در مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، در بازدید دو روزه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان  که با همراهی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس انجام شد، تعداد سه بوم گردی در ساردوئیه، دلفارد و اسفندقه به بهره برداری رسید و بعد از بررسی های صورت گرفته پروژه های نیمه تمام حوزه گردشگری  که  از سنوات قبل بر زمین مانده بود در دستور کار قرار گرفتند که  با حمایت و ارائه تسهیلات در جهت رفع مشکلات آنها به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه های خواهیم بود.

فرش قرمز میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در جیرفت

فرش قرمز میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در جیرفت

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023