گردشگری و سفر

فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در کنار اماکن تاریخی تعریف شود

مجله خبری آبادی 118/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید زمینه‌ای فراهم آوریم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کنار و مجاورت اماکن تاریخی و باستانی تعریف شود.

بتول دانش شهرکی امروز پنجشنبه در شورای گردشگری افزود: اگر بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به گونه‌ای تعریف کنیم که در کنار و مجاورت اماکن و ابنیه های تاریخی و باستانی باشد و این فرصت‌ها را به بخش خصوصی معرفی کنیم اقدامی بسیار ارزشمند و مهم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این فرصت‌ها و بسته‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری شود و هم در راستای حفظ، مرمت و بهسازی بناها و محوطه های باستانی و تاریخی نیز اقدام کنند.

وی ادامه داد: به منظور تحقق این امر مهم باید مشوق‌هایی را برای بخش خصوصی تعریف کنیم تا ضمن سرمایه‌گذاری های استانی و ملی، این ابنیه ها نیز حفظ شوند و میراث پیشینیان ما نیز به سلامت به نسل آینده منتقل شود.

به گفته شهرکی، راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان اقدامی تحسین برانگیز است و ما نیز به طول کامل از آن حمایت می‌کنیم و از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که یک ظرفیت بسیار خوب محسوب می‌شود نیز دعوت می‌کنیم تا این انجمن را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و جلسات هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در روند اقدامات انجمن خیرین میراث فرهنگی را در استان سرعت بخشیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023