جامعه شهری

قطعی‌ برق بدون برنامه در اصفهان ادامه دارد

مجله خبری آبادی 118/اصفهان قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی که از هفتۀ گذشته در اصفهان جریان داشت، در سه روز اخیر هم ادامه یافت.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، ضمن اعلام این خبر در روز سه‌شنبه (۳۰مردادماه) به خبرنگار مجله خبری آبادی 118 گفت: علی‌رغم پیگیری‌های استان قطعی برق خارج از برنامه از جانب وزارت نیرو همچنان ادامه دارد. این مسئله در بخش‌های مصرف، مانند مصارف خانگی، به بروز خسارت‌هایی منجر شده است.

این مقام استان اصفهان افزود: نه‌فقط مشترکین خانگی تمامی بخش‌های تجاری، صنعتی و کشاورزی آسیب دیده‌اند. قطعی بدون اطلاع سبب شده است که در امور جاری خلل وارد شود و آرامش مشترکین از میان برود. استان اصفهان نیز همچنان در تلاش است تا وزارت نیرو برنامه‌های رسمی قطعی برق را ابلاغ کند و استان را در جریان بگذارد.

او ادامه داد: وقوع ۱۷۲ فقره حبس‌شدن افراد در آسانسور و آن هم در ۱۲ روز گذشته فقط بخشی از پیامدهای قطعی برق بوده است. خسارت‌دیدن وسایل الکترونیکی و برقی منازل را هم باید به آن اضافه کرد. زیان‌دیدن اصناف، واحدهای نانوایی و مواد غذایی هم در شمار پیامدهای این قطعی‌های بدون برنامه قرار می‌گیرد.

 شیشه‌فروش اظهار کرد: اراضی کشاورزی و باغات نیز به‌علت تأخیر در زمان آبدهی و قطع برق چاه‌ها متضرر شده‌اند. واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی، شبکه‌های برق و ترانس‌ها نیز به‌دلیل قطعی برق خارج از برنامه ضرر کرده‌اند.

این مسئول استان با تأمل در زیان‌باری قطعی برق بی‌برنامه تصریح کرد: در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث، ضروری است که قبل از هرگونه قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع‌القطع و رله فرکانسی به‌دست وزارت نیرو، اطلاعات کافی داده شود. قطعی برق باید با تنظیم جداول مخصوص و هماهنگی قبلی با مشترکین اتفاق بیفتد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تبیین کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و تضعیف ماندگاری گرما ساعات دمای بالاتر از نرمال کاهش یافته است. بااین‌همه، همچنان وضعیت وزش تندبادهای محلی، کاهش کیفیت هوا و میدان‌دید به‌علت خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان ادامه دارد. این وضعیت تا پایان هفتۀ جاری و با هشدارهای زرد هواشناسی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023