جامعه شهری

لزوم خودارزیابی در حوزه حمل و نقل کشور

معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به اینکه حمل و نقل به عنوان یک شاخص از پیشران‌های جدی و موثر برای ورود به تمدن شهری است، افزود: باید در حوزه حمل و نقل کشور یک خودارزیابی صورت بگیرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، سردار محمد شرفی در همایش روز ملی حمل و نقل ضمن تبریک این روز به تلاشگران این حوزه گفت: از همه تلاش‌های فعالان این حوزه قدردانی می‌کنم. بر اساس شاخص‌های بین‌المللی اگر کشوری بتواند امکانی فراهم کند که با تکیه بر آن تهدیدی را دفع کرده و استقلال کشور خود را تامین کند و میزان حضور مردم در امور حاکمیتی را افزایش دهد آن کشور از اقتدار کافی و بالایی برخوردار است.

وی افزود: حال باید بر اساس این شاخص‌ها خودارزیابی را انجام دهیم. شاخصی به نام حمل و نقل وجود دارد که یکی از پیشران‌های جدی و موثر برای ورود به دروازه‌های تمدن‌های شهری است در حقیقت در حوزه تمدن شهری، حمل و نقل نقش آفرین است و باید با یک خودارزیابی جایگاه خود را در این حوزه مشخص کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر محور اول ، حوزه کلان و راهبردی سیاست گذاری است و باید مشخص کنیم چه دستگاهی و یا چه افرادی سیاستگذاری‌های حوزه حمل و نقل را انجام می‌دهند. بخش دیگر نیز زیرساخت‌های مرتبط با حمل و نقل است که شامل جاده سازی، بهره گیری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها و آموزش است که هر یک از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یعنی ما چقدر موفق شده‌ایم که جاده و معبر ایمنی فراهم کنیم که رانندگان با ایمنی در این مسیرها حرکت کنند. در این حوزه آیا به استانداردهای جهانی رسیده‌ایم یا با آنها فاصله داریم. این موضوعات باید توسط کارشناسان و متخصصان حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

شرفی تاکید کرد: مسئله مهم دیگر مربوط به رانندگان است ما قدرشناس رانندگان هستیم. قشری که تلاش شبانه روزی را انجام می‌دهند و قطعا تلاش‌های آنها را فراموش نمی‌کنیم. ۹۳ درصد حمل و نقل مسافر و کالا در کشور در جاده‌های زمینی اتفاق می‌افتد و حدود هشت میلیارد تردد در سطح کشور و ۴۴ میلیارد سفر شهری در طول سال در کشور انجام می‌شود که همگی حاصل تلاش همین رانندگان است.

وی تاکید کرد: اگر درصد بالایی از رضایتمندی حمل و نقل در اربعین به دست آمده تلاش همین رانندگان در حوزه حمل و نقل شهری بود که توسط شهرداری‌های کشور انجام شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023