گردشگری و سفر

مجموعه تفریحی گردشگری سد گلابر طی ۲ سال افتتاح می‌شود

مجله خبری آبادی 118/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مجموعه تفریحی گردشگری سد گلابر طی ۲ سال آینده افتتاح شده و به یکی از مراکز مفرح و متفاوت گردشگری تبدیل خواهد شد.

سیدسعید صفوی ظهر امروز (۱۰ شهریورماه) در هفتمین روز از هفته‌ دولت‌ و در سفر مسئولان استانی به شهرستان ایجرود در جمع خبرنگاران، با اشاره به جزئیات ایجاد مجموعه تفریحی گردشگری سد گلابر و تاثیر این منطقه در گردشگری و اقتصاد استان زنجان، عنوان کرد: این مجموعه گردشگری با انعقاد قرارداد تحت‌نظر شرکت آب منطقه‌ای استان، به بخش خصوصی واگذار شده است و در مدت زمان یک سال سرمایه‌گذاری و ۲ سال مرحله عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخش اول این پروژه در ۸ ماه گذشته اجرایی شده و هم‌اکنون در شرف صدور پروانه بهره‌برداری از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و امیدواریم فاز اول این مجموعه در مهرماه سال‌جاری در هفته میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسد.

صفوی با اشاره به مبلغ اولیه قرارداد اجرایی این مجموعه گردشگری، اظهار کرد: قرارداد اولیه به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار منعقد شده و امسال نیز در حوزه گردشگری استان نیز به جهت توسعه استانی، تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد تومان برای رفع بخشی از مشکلات فاز اول پروژه و بهره‌برداری فاز نخست، اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه کم نظیر گردشگری، تصریح کرد: بسیاری از امکانات تفریحی و گردشگری این مجموعه برای اولین‌بار در استان ایجاد خواهد شد مانند کشتی دو طبقه تفریحی بر روی سد گلابر، سوئیت‌های اقامتی، جشنواره‌های استانی مانند جشنواره نان و نمک گلابر، ایجاد تفرجگاه و فضای سبز، آلاچیق‌های اقامتی و… در این مجموعه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، با اشاره به مالکیت این مجموعه، خاطرنشان کرد: مالکیت این مجموعه گردشگری تحت‌نظر شرکت آب منطقه‌ای بوده و به مدت ۲۰ سال به سرمایه‌گذار سپرده شده است و به دلیل آمادگی طبیعی امکان دخل و تصرف در این مجموعه وجود ندارد. همچنین در این طرح برای ۴۴ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023