اجتماعی

محرومان همواره دغدغه اصلی شهید جمهور بودند

مجله خبری آبادی 118/مرکزی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد همواره در خدمت ماموریت‌های دولت سیزدهم قرار گرفته و هر جا نیاز بوده، پای کار و همراه دولت بوده است.

جعفر صباغیان ۱۲ خرداد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: کمیته امداد میراث حضرت امام(ره) است که ۲۲ روز بعد از انقلاب با هدف رسیدگی به امور نیازمندان و محرومین به دستور امام راحل تاسیس شد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی شهید جمهور نیز همواره محرومین بوده اند افزود: نگاه اندیشه‌ای و راهبردی آستان قدس با حضور شهید رئیسی به سمت محرومین تغییر کرد. تاسیس معاونت امداد و مستضعفین در آستان قدس و تاسیس زائرشهر و زائرسرا برای محرومین از جمله اقدامات سید محرومان در این نهاد بوده است.

صباغیان با بیان اینکه رویکرد شهید رئیسی انجام کارهای اقتصادی جهت سود رساندن به مردم بود، گفت: بیمارستان رضوی مشهد برای متمولین و پولدارها بود ولی با روی کار آمدن شهید رئیسی این بیمارستان به افراد صعب‌العلاج و محرومین اختصاص یافت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فرقی بین کمیته امداد و دولت نیست، تصریح کرد: کمیته امداد همواره در خدمت ماموریت‌های دولت سیزدهم قرار گرفته است و هر جا نیاز بوده، پای کار و همراه دولت بوده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: شهید جمهور شخصا در جشن اشتغال صد هزار خانوار که به خودکفایی رسیده بودند و تحت پوشش خارج شده بودند شرکت کرد چراکه دغدغه اصلی ایشان محرومین بودند.

وی با اشاره به ساخت بیش از ۳۳ هزار مسکن مددجویی توسط کمیته امداد گفت: اگر کمیته امداد در حوزه مسکن، اشتغال و تحصیل افراد تحت پوشش فعالیت دارد به جهت توانمندسازی افراد است. کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند این اقدامات را انجام دهد و با کمک خیرین و نیکوکاران و همراهی‌های نمایندگان مجلس و دولتمردان این موفقیت‌ها میسر می‌شود.

صباغیان با بیان اینکه سالانه صد هزار جهیزیه به افراد تحت پوشش جهت جوانی جمعیت داده می‌شود، اضافه کرد: کاهش افراد تحت پوشش در استان مرکزی رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه راه پذیرش محرومین را در کمیته امداد نبسته‌ایم گفت: ما اعتقاد داریم نباید افراد تحت پوشش در کمیته امداد رسوب کنند بلکه باید توانمند شوند. ما تنها از بیماران صعب‌العلاج و سالمند تا آخر عمر حمایت می‌کنیم و در سایر موارد باید جهت توانمندسازی افراد حرکت کنیم.

صباغیان با اشاره به ماموریت‌های مدیرکل جدید کمیته امداد استان مرکزی گفت: تعامل حداکثری با مسئولین استان و خیرین، پیگیری دقیق و فنی امور توانمندسازی مددجویان، استفاده از تمام ظرفیت‌های کمیته امداد، توجه ویژه به اشتغال زایی و ایجاد درآمد و حفظ کرامت افراد، تعامل با بانک‌های عامل، تکریم ارباب رجوع از طریق خدمات متناسب، تحقق حداکثری مشارکت‌های مردمی و توجه به ظرفیت صنعتی استان از جمله ماموریت‌هاست.

سید مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز اظهار کرد: استان مرکزی استان امام است و راه و رسم امام، محرومیت زدایی بود.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی افراد فقط وابسته به شغل نیست گفت: باید تمام مولفه‌های توانمندسازی ترکیب شود تا فرد کاملا از پوشش کمیته امداد خارج شود و این مهم، نیازمند حمایت تمام دستگاه‌هاست.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023