گردشگری و سفر

ممانعت از فعالیت واحدهای گردشگری غیرمجاز همکاری همه‌جانبه می‌طلبد

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور با بیان اینکه در نیشابور و زبرخان ۱۲ واحد بوم‌گردی، ۱۶ خانه مسافر، سه هتل و یک میهمان‌پذیر فعال است، گفت: ممانعت از فعالیت واحدهای گردشگری غیرمجاز همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

نفیسه سعادتی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 عنوان کرد: نظارت بر کلیه این واحدهای اقامتی از لحاظ نرخ‌نامه، برخورد با مسافر، کیفیت کار از لحاظ غذا، وسایلی که در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و همچنین رسیدگی به شکایات همگی زیر نظر اداره میراث فرهنگی است. البته اداره بهداشت هم به مسائل هتل و میهمان‌پذیر وارد می‌شود. همچنین بعضی ارگان‌ها مثل اماکن و نیروی انتظامی در این زمینه وظایف تعریف شده‌ای دارند که به آن می‌پردازند.

وی ادامه داد: معرفی واحدهای اقامتی به خصوص در زمینه بوم‌گردی از طریق سایت اداره کل میراث صورت می‌گیرد. طبق وظیفه قانونی میراث که مصوبه هیات دولت است، برای پلمب واحدهای غیر مجاز با اداره اماکن همکاری می‌شود.

مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور افزود: متاسفانه واحدهای غیر مجاز در محورهای گردشگری حوزه نیشابور و فیروزه مثل قارچ رشد می‌کنند و اداره میراث به تنهایی نمی‌تواند مانع کار آن‌ها شود. همکاری همه دستگاه‌های مرتبط برای حل کردن این معضل فرهنگی اجتماعی امری ضروری است.

سعادتی درباره علت رشد این واحدها این گونه توضیح داد: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد بومی اول از همه به دنبال یک کار راحت هستند و تمایلی ندارند که به سمت اداره بیایند. البته اگر به سمت اداره بیایند، ناچار هستند قوانین و مقررات ما را رعایت کنند. همچنین متاسفانه درآمد این واحدها عمدتا از طریق مسافرانی است که مشکل قانونی داشته و اجازه اقامت در واحدهای مجاز ندارند. بابت این خدمات مبلغ بسیار بالاتری از سوی واحدهای غیر مجاز پیشنهاد می‌شود.

وی یادآور شد: شناسایی واحدهای غیر مجاز و معرفی به اماکن بر عهده ماست و وظیفه اماکن پلمب کردن این واحدهاست. برای مثال ۱۵ تیر ماه بود که همراه با رئیس اداره اماکن به محور بوژان رفتیم و به چندین واحد خاطی اخطار دادیم و واحدهایی را که قبلا اخطار گرفته بودند ولی خطاها را رفع نکرده بودند، پلمب کردیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023