گردشگری و سفر

هیچهایک، سفری هیجان‌انگیز و ارزان

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی هیچهایک، سفری هیجان‌انگیز و ارزان محسوب می‌شود که تجربه‌های فراوانی برای گردشگران به همراه دارد.

هیچهایک نوعی از سبک جابه‌جایی و حمل‌ونقل است که سفری ارزان را برای گردشگر به همراه دارد. با توجه به اینکه هیچهایک بیشتر در میان گردشگران خارجی رواج دارد، اما امروزه گردشگران ایرانی نیز به این نوع از حمل‌ونقل سفر روی آورده‌اند. با این وجود امروزه هیچهایک کردن در اروپا به محبوبیت سابق نیست، اما همچنان رواج دارد.

هیچهایکرها افراد ماجراجویی هستند که از تجربه و دیدن زندگی بومی و محلی شهرها و کشورهای دیگر لذت می‌برند و به دنبال برقراری ارتباط نزدیک با افراد در مناطق مختلف هستند؛ به گونه‌ای که افراد علاوه بر کسب تجربه‌ای ویژه در سفر و آشنایی با افراد و فرهنگ‌های گوناگون، سفری ارزان را نیز تجربه خواهند کرد.

گرچه رایگان‌سواری و هیچهایک محدودیتی ندارد، اما این سبک از سفر اغلب برای افراد ماجراجو، علاقه‌مندان به طبیعت، جوانان و آن‌هایی که می‌توانند در شرایطی عادی و به دور از وسیله‌های لوکس سفر کنند مناسب‌تر و جذاب‌تر است. در واقع ممکن است این سبک از سفر برای افرادی که تمام کارهای خود را طبق برنامه انجام می‌دهند و تحمل بی‌برنامگی برایشان سخت است، مناسب نباشد اما از طرفی دیگر ممکن است هیچهایک تمرین خوبی برای این افراد باشد تا رهایی و سوار بودن بر امواج زندگی را تجربه کنند.

هیچهایک در لغت به معنای استفاده از اتومبیل اشخاص دیگر به صورت رایگان است که معادل فارسی آن رایگان‌سواری بیان شده است. با این وجود هیچهایک به طور قطعی و کاملا رایگان نیست زیرا گاهی اوقات راننده و هیچهایکر با توافق بر سر هزینه یا هر چیز دیگری هم مسیر می‌شوند و در بسیاری از موارد رانندگان به صورت مرامی هیچهایکر را سوار ماشین کرده و او را به مقصد مورد نظرش می‌رسانند.

هیچهایک، سفری هیجان‌انگیز و ارزان

اصول اولیه برای هیچهایک و سفر ارزان

گام نخست برای هیچهایک کردن، جمع کردن تمام اعتماد به‌نفس و خوش‌بینی است. در این سبک از سفر بایستی  ابزارهایی مانند نقشه و اپلیکیشن‌ها را نیز به همراه داشت. باید توجه داشت که هدف از هیچهایک، رایگان سواری و سفر ارزان است پس کوله خود را تنها با برخی وسایل ضروری پر کرده و سعی کنید تا جایی که می‌توانید سبک سفر کنید.

یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها در مورد هیچهایک و رایگان‌سواری امنیت آن است. این نگرانی طبیعی است زیرا دنیای هیچهایک برای بسیاری از افراد دنیای ناشناخته و پر از احتمالات است. به شکلی که ممکن است کسی سوارتان نکند، هوا ناگهان بد شود، آدم‌ خطرناکی به پستتان بخورد و شرایط ناگهانی دیگری ایجاد شود. با این وجود نگران نباشید، زیرا تعداد سفرهای ایمن هیچهایکرها بیشتر از تعداد سفرهای ناامن آن‌ها بوده است. با این حال توجه و رعایت برخی نکات برای امنیت بیشتر سفر بسیار حائز اهمیت است.

شاید فکر کنید با سوار شدن در ماشین دیگر کاری برای انجام دادن نخواهید داشت و حالا باید از رایگان‌سواری و سفر ارزان خود لذت ببرید در حالی که کار شما به عنوان هیچهایکر تازه آغاز می‌شود. هیچهایک‌ها باید گوش شنوا داشته و سعی کنند با راننده معاشرت داشته باشند. همانطور که می‌دانید در بیشتر موارد هیچ کس غریبه‌ای را سوار ماشین خود نخواهد کرد مگر رانندگان تنهایی که دوست ندارند مسیر طولانی خود را تنها و در سکوت طی کنند. در نتیجه اگر هیچهایکری را سوار کردند قطعاً با او درباره بسیاری از مسائل زندگی و شغلی صحبت کرده و خاطرات و اتفاقاتی که در طول زندگی برایشان رخ داده است را تعریف خواهند کرد. چنین تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود و داستان‌ها و ماجراهای رانندگان تجربه‌های فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت.

هیچهایکرها طی سفرهای متفاوت به تجربه‌هایی برای سفر ایمن دست یافته‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده و توصیه می‌شود افرادی که تازه قرار است این روش از سفر را انتخاب کنند قوانین را جدی بگیرند.

 توصیه می‌شود جایی که می‌ایستید را با دقت و هوشمندانه انتخاب کنید به طوری که کنار جاده فضایی برای نگه داشتن بدون دردسر ماشین وجود داشته باشد تا رانندگان بتوانند به راحتی سما را سوار کنند. قطعاً قبل از شما هم هیچهایکرهایی وجود داشته‌اند که در همان جاده منتظر ماشین بودند تا آن‌ها را سوار کنند به همین دلیل لازم است در سایت‌های مختلف موقعیت خود را جست‌وجو کرده و نظرات و نکات سایر هیچهایکرها را نیز بخوانید. زیرا پیدا کردن نقطه‌ای مناسب برای ایستادن بسیار مفید است.

هیچهایک، سفری هیجان‌انگیز و ارزان

تنها ایستادن طولانی‌ مدت فایده چندانی نخواهد داشت، بلکه شما باید بتوانید توجه رانندگان را به خود جلب کنید و کمترین کاری که در این مورد می‌توان انجام داد این است که روی تکه مقوایی مقصد خود را نوشته و با لبخندی منتظر بمانید. صورت و دست خود را نپوشانید و اجازه دهید تا رانندگان چهره شما را ببینند. حتی اگر هوا آفتابی است و مجبور هستید عینک آفتابی استفاده کنید توصیه می‌شود جایی بایستید که کمی سایه داشته باشد و یا گرمای آفتاب را کمی تحمل کنید زیرا عینک آفتابی نیمی از صورت را می‌پوشاند و حس چندان خوبی به رانندگان نخواهد داد تا شما را سوار کنند.

کنار پمپ بنزین‌ها و مکان‌های مشابه که ماشین‌های زیادی توقف می‌کنند بهترین مکان برای پیدا کردن فردی است که تمایل داشته باشد شما را سوار کند. پس در پمپ بنزین‌ها با رانندگان و مردم صحبت کرده و اعتمادشان را جلب کنید.

لباس‌های روشن بپوشید و از ایستادن در سمت تاریک جاده بپرهیزید تا رانندگان بتوانند به راحتی شما را ببینند. تجربه اول هیچهایک بهتر است همراه با دوست یا فرد دیگری باشد، زیرا رایگان‌سواری دو نفره تجربه‌های خاطره‌انگیزی به همراه خواهد داشت.

هیچهایک، سفری هیجان‌انگیز و ارزان

تنها سوار ماشین‌های شوید که اعتمادتان را جلب می‌کنند. اگر حس می‌کنید با سوار شدن به یک ماشین حوصله‌تان سر خواهد رفت یا حس‌تان نسبت به یک ماشین خوب نیست، توصیه می‌شود به حستان اعتماد کنید. همواره لازم است فاصله بین دو مقصد را در نظر گرفت تا بتوان زمان رسیدن به مقصد را برنامه‌ریزی کرد.

در آخر به همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی به اندازه کافی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در ادامه سفر بتوانید مقداری از خوراکی و نوشیدنی خود را با راننده شریک شوید، چراکه تقسیم خوراکی با راننده به نوعی قدردانی از او را نشان می‌‎دهد.

منبع:

safarmarket.com

hitchhiker.io

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023