گردشگری و سفر

وجود ۱۱ هزار ظرفیت اسکان مسافر در استان زنجان

مجله خبری آبادی 118/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طبق آمارهای ارائه شده از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین امسال ۱۹۶ هزار و ۸۳۵ گردشگر و مسافر به استان وارد شدند.

سیدسعید صفوی، در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با اشاره به اینکه که گردشگران نوروزی استان زنجان در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: طبق آمارهای ارائه شده از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین امسال ۱۹۶ هزار و ۸۳۵ گردشگر و مسافر به استان وارد شدند.

وی با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت‌هایی زیادی برای اسکان مسافران برخوردار است، ادامه داد: طبق برآوردها و با احتساب کمپ‌ها بدون در نظر گرفتن زائرسراها و اماکن مختلف بیش از ۱۱ هزار ظرفیت اسکان در استان وجود دارد.

صفوی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر بیش از ۲۲۰ موزه و پایگاه در کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال ارزیابی است، تصریح کرد: تاکنون گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان‌نمکی زنجان جز پر بازدیدترین موزه‌ها و پایگاه‌های ایران ثبت شده‌اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا در نوروز ۱۴۰۲، اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در تربت‌خانه گنبد سلطانیه، برگزاری تورهای یک روز و نیم، در قالب اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری زنجان از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده در نوروز امسال است.

صفوی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از بهمن سال گذشته در استان شکل گرفت، اذعان کرد: این ستاد با ۱۰ کمیته به صورت استانی و هشت کمیته شهرستانی به ریاست فرمانداران آغاز به کار کرد.

این مسئول با بیان اینکه این اقدامات در راستای آمادگی استان برای پذیرش گردشگران نوروزی است، خاطرنشان کرد: به رغم برودت هوا در ۲ روز اول تعطیلات نوروزی و بارش‌ها بسیاری از مسافران نوروزی استان زنجان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023