جامعه شهری

پرداخت ۱۰ درصدی سهم دولت برای خرید واگن‌های چینی/ ورود یک رام قطار مترو تا پایان سال با پرداخت ۵ درصد باقیمانده سهم دولت

رئیس شورای شهر تهران از پرداخت سهم ۱۰ درصدی دولت برای خرید واگن‌های چینی خبر داد و گفت: اگر پنج درصد باقی‌مانده سهم دولت پرداخت شود براساس زمان‌بندی انجام شده یک رام قطار جدید تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مهدی چمران در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح عملکرد شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم گفت: امیدواریم سال جدید از دوره ششم که آغاز کردیم به نتایج بهتری نسبت به سال‌های قبل دست پیدا کنیم. در این دوره تلاش فراوانی داشتیم تا بتوانیم برنامه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم و از سوی دیگر پروژه‌های جدیدی را آغاز و به سرانجام برسانیم.

وی افزود: پروژه‌ای که متوقف می‌شود آغاز دوباره آن بسیار سخت‌تر از شروع یک پروژه است. اما در دوره ششم طرح‌ها و پروژه‌هایی که از دوره قبل باقی مانده بود را به اتمام رساندیم که از نمونه‌های آن می‌توان به آزادراه شهید شوشتری اشاره کرد که کارهای عمرانی بسیار مشکلی داشت و ۹ کیلومتر از آن به‌گونه‌ای طراحی شده که به صورت بن‌بست نباشد که در همین دوره به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی آن نیز در دوره‌های دیگر باید پیگیری و به پایان برسد.

چمران ادامه داد: علاوه بر این مصر هستیم که پروژه‌های دیگری همچون امتداد یادگار امام که از دوره چهارم باقی مانده بود و در دوره قبل به دلیل مشکلات پیگیری نشد، با سرعت بیشتری دنبال شود تا در حقیقت یادگار امام از شمال شهر تا جنوب شهر ادامه پیدا کند و اصرار داریم که در این دوره این پروژه به اتمام برسد. پادگان جی املاکی داشت که باید از نیروی زمینی ارتش، استانداری، آموزش و پرورش و… خریداری می‌کردیم. به زودی نیز در میدان فتح ساخت یکی از چپگردها انجام خواهد شد و در مجموع تلاش ما این بود که در پروژه‌های عمرانی کارهای اساسی انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری و در سال قبل پیگیری شد، توسعه حمل‌ونقل عمومی بود به شکلی که نیمی از بودجه سالانه را به این حوزه اختصاص دادیم. سال گذشته پس از تصویب بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل‌ونقل اختصاص پیدا کرد و در مجموع ۵۰ درصد بودجه سالانه به این حوزه داده شد و در سال جاری نیز پس از تصویب بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان به صورت جداگانه به این حوزه اختصاص پیدا کرد و به این ترتیب ظرف دو سال گذشته این کار را ادامه دادیم؛ اما با توجه به مشکلات تولیدات داخلی و همینطور خریدهای خارجی به نتیجه‌ای که می‌خواستیم دست پیدا نکردیم. در حقیقت در داخل و خارج با مشکلاتی برخورد کردیم به شکلی که تولیدکنندگان داخلی در مجموع ماهی ۵۰ اتوبوس تحویل می‌دادند و مشکلاتی هم در خریدهای خارجی وجود داشت که تلاش کردیم برای توسعه حمل‌ونقل عمومی چاره‌اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی اقداماتی همچون راهپیمایی عید غدیر برای اولین بار آغاز شد و برنامه‌های خوبی در مقیاس بزرگ شهر تهران برگزار شد و مورد استقبال خوب شهروندان تهرانی قرار گرفت.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در جلسات شورا تلاش شد از همه توان برای حل مشکلات شهروندان بهره بگیریم، افزود: جلسات صحن علنی شورا و جلسات کمیسیون‌ها به همراه بازدیدها و ملاقات‌های مردمی همگی تلاشی برای رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان بوده است. تلاش کرده‌ایم این تجربه‌های موفق را ادامه بدهیم و از نظرات مردم استفاده کنیم. در شورا اختلاف نظرات زیاد است؛ اما در مسائل اصلی و اصولی با همین رأی دیروز در تثبیت هیات رئیسه، پیام روشنی از همدلی داشتیم. در مدیریت شهری و شورا تلاش بر تثبیت برای رساندن کارها به سرانجام بیش از پیش شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص احتمال تغییر و تحول به ویژه تغییر شهردار تهران گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که اگر بتوانیم مسیر خود را ادامه بدهیم به صرفه و صلاح برنامه‌های شهری است. تلاش کرده‌ایم ایرادات را برطرف کنیم. باید نقاط ابهام و ضعف‌ها برطرف شود تا مشکلی پیش نیاید؛ اما اگر تغییر و دگرگونی‌ رخ دهد پیش‌بینی من این است که به ما آسیب می‌زند. یعنی در عین حل مشکلات و نقاط ضعف باید مسیر خود را پیگیری کنیم.

چمران در پاسخ به سوال مجله خبری آبادی 118 درخصوص پرداخت سهم ۱۵ درصدی دولت در خرید واگن‌های چینی گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰ درصد از سهم دولت برای خرید واگن‌ها پرداخت شده و حدود پنج درصد باقی مانده که باید پرداخت شود. اما با طرف چینی صحبت شده که کار آغاز شود. بر همین اساس از واگن‌های ساخته شده بازدیدی به عمل آمد و واگن‌ها مورد تأیید قرار گرفت. اگر باقیمانده سهم دولت پرداخت شود نیز براساس زمان‌بندی صورت گرفته تا پایان سال جاری یک رام قطار ساخته شده وارد کشور خواهد شد و البته بخشی از قطعات وارد کشور خواهد شد و در همینجا ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تا آخر سال یک رام قطار ملی نیز به ما تحویل داده می‌شود که حرکت بزرگی است. البته باید ارز به آنها تخصیص پیدا کند و همه این موارد به لحاظ قانونی انجام شده اما بخش کوچکی هنوز عملیاتی نشده است.

ادامه دارد…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023