جامعه شهری

کار امدادگران مصداق جهاد است

مجله خبری آبادی 118/زنجان رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت تداوم حرکت به سوی کمال و کار امدادگران مصداق جهاد است، گفت: قدم برداشتن در حفظ و یاد شهید کار جهادی و برگزاری یادواره‌های شهدا فراهم‌کننده این امر است.

پیرحسین کولیوند امروز (پنجشنبه ۱۰ خردادماه) در نخستین کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت و یادواره ۳۰ شهید امدادگر استان زنجان، اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حفظ و یاد شهید جهاد محسوب می‌شود پس باید در این بخش فعالیت کرد.

وی تصریح کرد: شهدا جانانه از آرمان‌ها دفاع کردند و از خود گذشتند تا ایران و ایرانی بماند و خداوند متعال فرمود که شهدا زنده هستند و از خود خداوند روزی می‌گیرند.

کولیوند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: یاد و خاطره و داغ شهدا هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

او با بیان اینکه شهدا علاوه بر آبادانی دنیای ما آخرت خود و ما را هم آباد می‌کنند، افزود: شهدا از اعمال ما آگاه هستند و شهید وقتی شهید می‌شود که موقع گرفتن پاداشش می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با گرامی‌داشت یاد شهدای خدمت از جمله رئیس‌جمهور شهید، گفت: ساده‌زیستی، مردمی بودن و تشنه خدمت بودن از شاخصه‌های این شهدا بود که پاداش آنها هم شهادت شد.

وی ادامه داد: شهادت شهدای خدمت داغ بزرگی برای ما، ولی گوارای وجود خودشان بود، چرا که پاداش خدمت خودشان را گرفتند.

کولیوند به پیام مقام معظم رهبری به جوانان حامی فلسطین در کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: این جوانان آزادگی خود را در این برهه از تاریخ اثبات کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا تاکید کرد و گفت: طرح ارائه خدمات درمانی و دارویی به خانواده‌های شهدا و جانبازان که توسط هلال‌احمر زنجان شروع شده، اقدام ارزشمند و درخور توجهی است.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های ۳۰ شهید امدادگر استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023