کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو/ رفع اختلالهای فنی ایستگاه متروی میدان کتاب
![کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو/ رفع اختلالهای فنی ایستگاه متروی میدان کتاب 1 daa9d8a7d987d8b4 d8b3d8b1d981d8a7d8b5d984d987 d8add8b1daa9d8aa d982d8b7d8a7d8b1d987d8a7db8c d985d8aad8b1d988 d8b1d981d8b9 d8a7d8aed8aa 65bfbedba220f](/wp-content/uploads/2024/02/daa9d8a7d987d8b4-d8b3d8b1d981d8a7d8b5d984d987-d8add8b1daa9d8aa-d982d8b7d8a7d8b1d987d8a7db8c-d985d8aad8b1d988-d8b1d981d8b9-d8a7d8aed8aa_65bfbedba220f.jpeg)
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: کاهش سرفاصله ۱ یا ۲ دقیقهای حرکت قطارها زیاد نیست؛ اما با توجه به کمبود ناوگان و محدودیتهای موجود، کاهش همین میزان از سرفاصله حرکت قطارها کار بسیار بزرگی است.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، مسعود درستی با اشاره به اینکه در مهرماه ۱۴۰۱ مترو تهران و حومه با ۱۴۴ ایستگاه در ۲۵۸ کیلومتر مسیر ریلی مشغول خدمترسانی به مسافران بود، گفت: امروز با ۱۵۶ ایستگاه و ۲۹۴ کیلومتر طول، بدون اضافهشدن حتی یک رام قطار و تنها به همت کارشناسان شرکت توانستهایم سناریوهای زمانبندی حرکت قطارها را بهبود دهیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه افزود: کمکردن سرفاصله یکدقیقهای حرکت قطارها با توجه به افزایش طول خطوط و ایستگاهها کار آسانی نبود؛ چرا که این مهم در شرایطی اتفاق افتاد که ناوگان مترو هیچ افزایشی نداشته است. به همین دلیل کار بسیار سختی را رقم زدهایم چرا که اگر کار آسانی بود باید در سالیان گذشته نیز اتفاق میافتاد .
درستی با اشاره به اینکه خط ۶ در سال گذشته بهصورت دو قطعهای فعالیت میکرد و سرفاصله حرکت قطارها از ایستگاه شهید ستاری تا تربیتمدرس ۱۸ دقیقه و از ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دولتآباد ۱۵ دقیقه بود، گفت: از ابتدای امسال با راهاندازی بخش میانی از ایستگاه امام حسین (ع) تا تربیتمدرس طول خط به ۲۶ کیلومتر رسید؛ اما علیرغم افزایش مسیر با سرفاصله حرکت ۱۵ دقیقه به مسافران خدماترسانی کردیم.
وی افزود: ۱۸ مهرماه امسال نیز با افتتاح ایستگاههای شهران، شهر زیبا و شهید آرمان علی وردی تعداد ایستگاههای فعال خط ۶ به ۲۰ ایستگاه و طول خط به حدود ۳۲ افزایش یافت و با توجه به استقبال مسافری از همان تاریخ سرفاصله حرکت ۱۲ دقیقه در خط اجرا گردید.
درستی با تأکید بر اینکه در سالهای اخیر هیچ قطار جدیدی با توجه به افزایش خطوط و ایستگاهها به متروی تهران اضافه نشده است، گفت: با استفاده بهینه از ظرفیت موجود ناوگان و با تلاش همکاران در مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات، سناریوهای زمانبندی حرکت قطارها تجزیهوتحلیل و بهبود یافت و با همراهی و همدلی همکارانم در مرکز فرمان و مدیریت عملیات خطوط از ظرفیت موجود ناوگان استفاده بهینهتری شد تا بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خط ۶ و ۳ کاهش دهیم.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، وی گفت: در خط ۷ ایستگاه میدان کتاب را اضافه کردیم و تا ۲ ماه ایجاد نارضایتی بهخاطر اختلالات فنی داشتیم؛ ولی خوشبختانه از اوایل دی این اختلالات فنی برطرف و کاهش سرفاصله حرکت قطارها صورت گرفت.
انتهای پیام