گردشگری و سفر

کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه طبیعت‌گردی دارد

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از جذابیت‌های ویژه‌ای در حوزه طبیعت‌گردی برخوردار است.

 وحید امیری، امروز(یازدهم آبان) در جلسه با نماینده اداره‌کل محیط زیست استان، اظهار کرد: مناطق حفاظت شده در استان کرمانشاه برای گردشگران می‌تواند جذابیت ویژه‌ای داشته باشند که موجب رونق گردشگری استان شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: حوزه طبیعت‌گردی یکی از انواع گردشگری است که در حال حاضر بسیار به آن توجه می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر در این زمینه در سطح کشور از مناطق مختلف بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه نیز با توجه به آب و هوای چهار فصل از جذابیت‌های ویژه‌ای در حوزه طبیعت‌گردی برخوردار است که می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد. 

امیری اظهار کرد: یکی از جنبه‌های جذاب در حوزه گردشگری طبیعت دیدن گونه‌های خاص جانوری و بازدید از مناطق حفاظت شده بوده که بسیار مورد توجه بخش خاصی از گردشگران است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: وجود مناطق حفاظت شده‌ای همچون بوزین و مرخیل، قراویز، بیستون، چالابه و سایت پرنده‌نگری  تالاب هشیلان بخشی از ظرفیت‌های ممتاز استان کرمانشاه در این حوزه است و یکی از مناطقی که می‌تواند به یکی از پایلوت‌های گردشگری طبیعی استان تبدیل شود منطقه حفاظت شده قراویز است.

وی گفت: وجود سه هزار آهو در این منطقه حفاظت شده جاذبه کم نظیری است که می‌تواند سالانه هزاران گردشگر را به استان بیاورد. 

امیری اظهار کرد: رایزنی‌های لازم را با محیط زیست استان انجام می‌دهیم که بازدید از منطقه حفاظت شده قراویز به عنوان بسته گردشگری به آژانس‌ها معرفی شود. 

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023