کمپین «سیاه کردن آینده» در دستور کار دشمن
دبیر شورای عالی اطلاعرسانی دولت با بیان اینکه مهمترین کمپینی که اکنون دشمن علیه کشور ما دارد، کمپین سیاه کردن آینده است گفت: ماموریت بخشهای مختلف خدماتی، تولیدی و رسانهای و همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر، صیانت از حال و آینده کشور است.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، احسان صالحی در نشست تخصصی «نقش رسانه و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر» که صبح امروز با حضور معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین کمپینی که اکنون دشمن علیه کشور ما دارد، کمپین سیاه کردن آینده است. ماموریت بخشهای مختلف از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر، صیانت از حال و آینده کشور است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه اولین کار، مخاطبشناسی است؛ اینکه برای چه مخاطبی چه پیامی را در چه بستری ارسال میکنیم، گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر با جامعه وسیعی از مخاطبان مواجه است و اصل کار این است که مخاطب و جامعه هدف با این معضل درگیر نشود لذا همه تلاشها باید بر حوزه پیشگیری باشد.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حوزه آموزش، فرهنگسازی و اطلاعرسانی برنامهریزی شده و کار میکنیم. در حوزه آسیبهای اجتماعی چند ملاحظه وجود دارد و کار رسانهای که در این حوزه انجام میشود به نحوی نباشد تا احساس سیاهی و سیاهی رو به پیشرفت شکل گیرد. در حوزه آسیبهای اجتماعی یک روش این است که خطر را برجسته کنیم تا افراد در معرض خطر خود را دور کنند اما باید حدی برای آن در نظر گرفت.
دبیر شورای عالی اطلاعرسانی دولت یادآور شد: از سوی دیگر در کار رسانهای که در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام میشود، شبکههای فعال در توزیع مواد مخدر هستند و ذی نفعان عجیب و غریبی وجود دارد که بیکار ننشستهاند و پیامهای مقابل و ضدی را تولید میکنند که باید برای آنها طراحیهایی داشت.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، سعید مقیسه، رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر (ساترا) نیز در این نشست با طرح این پرسش که در ساترا چه کاری میتوان برای اهداف مبارزه با مواد مخدر انجام داد، گفت: بخشی از جامعه تحت تاثیر فضای مجازی و بخشی تحت تاثیر رسانه ملی است.
وی ادامه داد: موضوع مواد مخدر و مقابله با آن را در ضوابط ممیزی دخیل کنیم. البته به طور کلی نباید بگوییم در هیچ فیلمی هرکسی سیگار در دستش بود و این مواد مخدر را آورد کار بدی است، گاهی اوقات اقتضای داستان در حد ضرورت و بدون ترویج است. به عبارتی باید به گونهای باشد که مخاطب از آن بدش بیاید. یعنی دو شرط را باید بگذاریم که هم اقتضای داستان باشد و هم سبب ترویج نشود.
رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر افزود: کار دیگری که تنظیمگر میتواند انجام دهد این است که در مقررات تبلیغات تاثیرگذار باشد. همچنین میتوان کار حمایتی کرد.
مقیسه یکی دیگر از کارهایی که میتوان در این حوزه انجام داد را امتیازدهی به رسانههایی که به موضوع مربوطه میپردازند عنوان کرد و گفت: همچنین میتوان برای پلتفرمها برای پرداختن به موضوع مربوطه جلسه توجیهی برگزار و مسئولیت اجتماعیشان در این زمینه را برای آنها تبیین کنیم.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، مقیسه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه ساترا با ستاد مبارزه با مواد مخدر که پیش از این منعقد شده بود اظهار کرد: یکی از بندهای این تفاهمنامه، ایجاد این نشستهای مشترک برای تعامل و همافزایی بود.
وی افزود: راهکارهایی که برای جلوگیری از این گونه آثار وجود دارد بررسی شد و امید است با کمک مدیران کشور بتوان رسانههای پاک و سالمی برای خانوادهها داشته باشیم تا با اطمینان بتوانند پای آن بنشینند و مطمئن باشند که ترویجی درخصوص مواد مخدر ایجاد نمیشود و نتیجه آن این باشد که این معضل دامن گیر، ریشهکن شود.
انتهای پیام