گردشگری و سفر

کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با شهرداری مشهد تفاهم‌نامه همکاری امضاء می‌کنند

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: قرار است کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد طی روزهای آینده در زمینه گردشگری سلامت، بافت تاریخی و خواهرخواندگی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کنند.

جلیل بامشکی درگفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: روز گذشته میزبان دکتر فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شهر یزد که از دانشمندان برتر ایران هستند، بودیم که ابتدا از برخی خانه‌های تاریخی، مجموعه‌های گردشگری و … بازدید کردند و سپس در جلسه‌ای که برگزار شد به تبادل تجربیات پرداختیم. تبادل تجربیات در راستای موضوعات مشترک چون گردشگری سلامت و اقدامات انجام شده در این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: بنابراین قرار بر این شد که در حوزه‌های گردشگری سلامت، بافت تاریخی و خواهرخواندگی که برای پیوند میان دو شهر که دارای تشابهات و وجوه مشترک خاصی هستند تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود. در این جلسه مباحث و تجربیات خوبی نیز از مشهد و یزد مطرح شد که هر دو شهر ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند. 

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: قرار است دبیرخانه خواهرخواندگی کشور را در شهر یزد داشته باشیم که شهرهای داخلی و شهرهای خارج از ایران را نیز شامل می‌شود. همچنین پیشنهاداتی برای خواهرخواندگی ارائه شد که باید توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مورد بررسی قرار گیرد تا برای اقداماتی که در حوزه زیارت و تورها انجام شده تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود و فعالیت‌های خود را پیش ببریم.  

وی در خصوص ادامه اجرای طرح قرار زیارت عنوان کرد: برنامه هر هفته تورهای قرار زیارت ثابت است، اما ساعت‌ها به دلیل گرمای هوا تغییر پیدا کرده و ما قرار زیارت را هر روز به جز جمعه‌ها خواهیم داشت که روزانه ۴ الی ۵ سرویس توسط ۵ دستگاه اتوبوس، خدماتی را به زائران و مجاوران ارائه می‌کنند. 

بامشکی بیان کرد: ساعت فعالیت اتوبوس‌های قرار زیارت از ۶ تا ۱۰ صبح ادامه دارد و سپس ساعت‌های ۱۵ و ۱۸ عصر را برای تورهای قرار زیارت به دلیل گرمای هوا خواهیم داشت. با توجه به اینکه چهارشنبه‌ها روز زیارتی امام رضا(ع) است تفاهم‌نامه همکاری با آستان قدس رضوی تنظیم شده که هر ۲ هفته یکبار برنامه ویژه‌ای برای اقشار خاص مانند معلولان، پارک‌بانان، زنان سرپرست خانواده و … داشته باشیم تا از برنامه‌های آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این تورهای ویژه برنامه‌هایی مانند صبحانه حضرت، شرکت در برنامه‌های فرهنگی دارالهدایه و بازدید از نمایشگاه مفهومی زیارت که در بوستان وحدت واقع شده را برای این دسته از مخاطبان خاص ارائه می‌شود. همچنین در هفته جاری برنامه تور زیارتی چهارشنبه‌ها را در قالب تور فرهنگی قرار زیارت با حضور اعضای کانون‌های زیارت فعال در محرم نیز خواهیم داشت.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فرهنگسرای زیارت در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ نفر از رابطان استانی مجمع ملی فعالان جمعیت کشور در هفته عفاف و حجاب از نمایشگاه مفهومی زیارت بازدید کردند. همچنین تشرف بیش از ۴۰۰۰ نفر از مجاورین مشهد را در قالب تورهای اتوبوس قرار زیارت به حرم مطهر رضوی شاهد بودیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023