گردشگری و سفر

کهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت گردشگری جنوب کشور شود

مجله خبری آبادی 118/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان همچون نگینی در جنوب کشور است که می تواند پایلوت گردشگری در جنوب کشور معرفی شود.

«سعید طالبی پور» روز پنجشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای فراوانی در حوزه گردشگری دارد.

وی اظهار کرد: مسئولان نسبت به توسعه گردشگری اهتمام بیشتری داشته باشند تا استان به جایگاه واقعی خود برسد که باید در این زمینه از همه ظرفیت ها بخصوص توان رسانه ها استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در همه حوزه های گردشگری از قبل انجام شده است، استان کهگیلویه و بویراحمد همچون نگینی در جنوب کشور است که می تواند پایلوت گردشگری در جنوب کشور معرفی شود که نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است و باید مناطق گردشگری شناسایی و معرفی شوند.

طالبی پور تصریح کرد: طی امسال سه میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد تردد داشتند که باید تدابیر اندیشیده شود تا بتوانیم ماندگاری و اقامت این تعداد خودرو را در استان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد درآمد استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش خدمات است که بخش گردشگری در این بخش قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه مسئولان استان به بخش گردشگری باید ویژه باشد، عنوان کرد: باید براساس طرح آمایش سرزمینی استان جلو برویم و برنامه ریزی ها و اعتبارات باید بر همین مبنا انجام شود.

طالبی پور تاکید کرد: برای برخی بوم گردی استان گردشگران و مسافران چندین روز در نوبت می مانند .

وی اظهار کرد: رونق گردشگری روستایی باعث مهاجرت معکوس شده و حتی مهاجرت از روستاها به شهرها را صفر کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراکز گردشگری به آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت نیازمند هستند که دنبال و پیگیر هستیم با تفاهم در برخی مناطق گردشگری استان اینترنت ایجاد و راه اندازی شوند.

طالبی پور افزود: اقدامات خوبی در طی چند سال اخیر در زمینه زیرساختی مراکز گردشگری انجام شده که البته کافی نیست و نیازمند به اقدامات بهتر و بیشتر است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای پروژه های نیمه تمام اختصاص داده شد که بخشی از پروژها این اعتبارات را جذب کردند و برخی نتوانستند جذب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال ۴۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با اشتغالزایی ۳۷۵ نفر به بانک‌ها معرفی شدند.

طالبی پور از رفع مشکلات سند توسعه گردشگری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به مرحله تصویب رسید.

وی به صدور ۱٠ موافقت اصولی با اعتبار ۸۸۴ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: چهار مورد مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری نیز صادر شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معرفی چهار طرح روستایی به بانک‌ها، بیان کرد: آورده و تسهیلات این طرح‌ها، ۸٠ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023