گردشگری و سفر

کوهسرخ دارنده تنها مزرعه گردشگری شیلات در خراسان رضوی

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: شهرستان کوهسرخ دارای تنها مزرعه گردشگری شیلات در خراسان رضوی است.

حجت صفرنژاد در حاشیه بازدید از این مزرعه گردشگری شیلاتی در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 از مزرعه گردشگری شیلاتی در شهر ریوش به عنوان یکی از مناطق منحصر به فرد شهرستان کوهسرخ که پتانسیل بسیاری برای جذب گردشگر دارد نام برد و افزود: مالک این مزرعه حدود ۸ سال قبل چشمه‌ای را خریداری کرده و اقدام به راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ با بیان اینکه این سرمایه‌گذار در ادامه با اخذ مجوزهای لازم از اداره میراث فرهنگی و گردشگری اکنون پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است، بیان کرد: علاوه بر احداث مکان‌هایی برای اقامت گردشگران ۶ استخر پرورش ماهی قزل‌آلا دارد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با حضور گردشگران، ماهی از استخرها صید و برای مسافران طبخ می‌شود، اظهار کرد: اکنون علاوه بر شهرهای خراسان رضوی از استان‌های تهران و سمنان نیز گردشگرانی به این منطقه می‌آیند.

صفرنژاد با اعلام اینکه این مزرعه با ۶ استخر پرورش ماهی ظرفیت تولید ۳ تن گوشت ماهی قزل‌آلا را دارد، گفت: اکنون ۱۰ استخر ذخیره آب کشاورزی با ظرفیت رهاسازی ۹۰ هزار قطعه ماهی و تولید ۱۰۰ تن گوشت سفید ماهی قزل‌آلا در شهرستان فعالیت دارند.

کوهسرخ دارنده تنها مزرعه گردشگری شیلات در خراسان رضوی

وی با بیان اینکه روستای نامق یکی از مناطقی است که بهترین استخرهای پرورش ماهی را در شهرستان دارد، گفت: ایجاد فضای گردشگری در مزرعه، باعث مهاجرت معکوس مردم و کسب درآمد غیر کشاورزی در محیط روستا از طریق تعامل میان گردشگران و افراد محلی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ خاطرنشان کرد: این مزرعه گردشگری شیلاتی استان در شهرستان کوهسرخ با مجوز بهره‌برداری ۳ تنی آبزی‌پروری علاوه بر پرورش ماهی قزل‌آلا، با طبخ غذاهای بومی، طبخ غذاهای آبزی، اجرای موسیقی سنتی و ارائه لباس‌های محلی در خدمت گردشگران سایر استان‌ها و شهرستان‌ها است.

صفرنژاد افزود: تنها مزرعه آبزی‌پروری با امکانات گردشگری در خراسان رضوی و منطقه ترشیز در شهرستان کوهسرخ فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کوهسرخ با دارا بودن اراضی و مزارع پررونق، ظرفیتی بی‌نظیر و پتانسیلی منحصر به فرد در حوزه گردشگری کشاورزی دارد، به وجود دو رودخانه دائمی در شهر ریوش اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود با بهره‌وری بیشتر از آب موجود این دو رودخانه در این زمینه موفق‌تر عمل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ با بیان اینکه تلاش می‌شود ضمن گسترش پرورش ماهی قزل‌آلا اقدام به پرورش ماهیان خاویاری در منطقه کنیم، تصریح کرد: برای صدور مجوزهای لازم در زمینه گردشگری کشاورزی هیچ مشکلی وجود ندارد و همکاری لازم با سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد.

وی همچنین از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای رونق گردشگری کشاورزی در شهرستان خبر داد و گفت: اکنون چندین سرمایه‌گذار در حال اخذ مجوزهای لازم هستند.

وی با اشاره به اینکه کوهسرخ در حوزه گردشگری پتانسیل بسیار زیادی دارد و سالیانه گردشگرانی از نقاط مختلف به این منطقه سفر می‌کنند، افزود: تلاش می‌شود در آینده نزدیک کلاس طبخ ماهی و جشنواره ماهیگیری را در شهرستان کوهسرخ برگزار کنیم.

در سال‌های اخیر گردشگری کشاورزی به یکی از منابع درآمدی پایدار منطقه تبدیل شده و ترکیب آن با کشاورزی ارگانیک می‌تواند منجر به توسعه پایدار جوامع روستایی این منطقه شود.

شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا به مرکزیت شهر ریوش با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شمال شهر کاشمر و  ۲۲۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023