گردشگری و سفر

گردشگری کوهسرخ به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت منطقه قرار می‌گیرد

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مقرر شده در حوزه اقتصادی گردشگری کوهسرخ به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت منطقه قرار بگیرد.

سید امیرحسین مدنی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با بیان اینکه مسائلی که در سفر اخیر توسط مسئولان کوهسرخ مطرح گردید، در سه بخش اقتصادی، مدیریتی و زیرساختی بسته‌بندی شد، افزود: در حوزه اقتصادی سرمایه‌گذاری‌ها در راستای راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و بازارچه‌های محصولات تولیدی این مناطق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد احیای معادن به عنوان کار ویژه به طور جدی پیگیری شود، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی تصمیم گرفته شد که پنج زنجیره مزیت‌دار منطقه در حوزه محصولات کشاورزی، صنایع‌ دستی و قالیبافی راه‌اندازی شود که این موضوع به عنوان کارویژه پیگیری می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد: احیای قنوات و بندهای آبخیزداری از دیگر مسائلی بود که توسط مسئولان محلی در حوزه اقتصادی مطرح و پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های مسائل زیرساختی بخش راه و معابر روستایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مطرح شده در این سفر بود که بخشی در مصوبات سفر آمده و بخشی از آن هم مقرر شد که از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پیگیری شود، همچنین پیگیر وضعیت آب‌رسانی شرب و کشاورزی به منطقه و روستاها هستیم.

مدنی در خصوص مسائل مطرح شده در حوزه مدیریتی هم گفت: علی‌رغم اینکه بر اساس دستور ریاست جمهور حقوق و عوارض قانونی که از سوی معادن داده می‌شود، باید در خود شهرستان‌ها هزینه شود اما کوهسرخ در کنار معدنی بودن از این حقوق و عوارض بهره‌مند نبوده که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان یادآور شد، به توجه به تازه تأسیس بودن شهرستان کوهسرخ برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در منطقه باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023