گردشگری و سفر

یک نمایشگاه مطلوب گردشگری داخلی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دارای ویژگی‌هایی است که نمایش و معرفی کالا و خدمات، مذاکرات تجاری B۲C و B۲B  و عقد قراردادهای تجاری باید مهمترین بخش نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.

احمد دیناری در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با توجه به در پیش بودن هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از  ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود، اظهار کرد: از نظر من چنین نمایشگاهی باید دارای خصلت‌ها و ویژگی‌هایی باشد. برگزاری چنین رویدادهایی باید مبتنی بر نمایشگاه و نه محل فروش برخی کالاها و خدمات خرد باشد.

وی افزود: نمایش و معرفی کالا و خدمات، مذاکرات تجاری B۲C و B۲B و عقد قراردادهای تجاری باید مهمترین بخش نمایشگاه را به خود اختصاص دهد. معرفی ظرفیت‌های کمتر شناخته شده استان‌ها در غرفه هر استان باید اولویت غرفه‌سازی و تولید محتوای آن باشد. هرآنچه که معرفی و تحریک تقاضای سفر در ابعاد گردشگری ورودی و ایرانگردی محسوب می‌شوند، بایستی در غرفه‌های استانی نیز به نمایش گذاشته شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: نمایشگاه‌های تخصصی بستری آزاد برای بخش خصوصی و فعالان گردشگری و هتلداری ایران جهت بازاریابی و برندینگ است. بنابراین هرگونه ایجاد محدودیت و الزام آن‌ها به مشارکت و حضور در غرفه‌های استانی که مأموریت اصلی‌شان معرفی ظرفیت‌های گردشگری است، نمایشگاه را از ماموریت و اهداف اصلی خود دور خواهد کرد.

وی عنوان کرد: مخاطب‌شناسی و فراخوان مخاطبان خاص قبل از آغاز نمایشگاه جهت مراجعه و بازدید از سالن‌های گردشگری موضوعی مانند گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، توان‌یابان، سالمندان و … به منظور افزایش کیفیت نمایشگاه نیز ضروری است.

دیناری خاطرنشان کرد: طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه‌های آموزشی محدود کاربردی، تخصصی و به‌روز در مکان‌های استاندارد و با حضور مدرسان شاخص و اطلاع‌رسانی هدفمند و صحیح این رویدادها هفته‌ها قبل از آغاز نمایشگاه و نه در دقیقه ۹۰، مسلما بر غنای نمایشگاه نیز اضافه خواهد کرد. همچنین حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری محیط‌های روستایی و عشایری نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها می‌توان شاهد هم‌افزایی و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حوزه توسعه گردشگری داخلی مانند وزارت راه و شهرسازی که شامل حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای، مشاوران ذی‌صلاح و…، حفاظت محیط‌ زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی گسترده و به موقع نمایشگاه که حداقل یک ماه قبل از برگزاری در سطح کشور جهت حضور پرشور مخاطبان و افزایش رضایت‌مندی مشارکت کنندگان و همچنین هم‌افزایی و حضور مؤثر و پررنگ‌تر تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و هتلداری همراه با محتوای مناسب و فراتر از پروپاگاندهای موجود می‌شود نیز از جمله ویژگی‌های یک نمایشگاه مطلوب به شمار می‌رود.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023