گردشگری و سفر

۵۹ هزار نفر از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری سبزوار بازدید کردند

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر سبزوار گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری ۵۹ هزار مسافر و گردشگر از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

محمدعلی ابراهیمی‌دوست در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در ایام نوروز میزبان زائران حضرت امام رضا(ع) است که برای رفتن به مشهد از این مسیر تردد می‌کنند.

وی افزود: نوروز امسال ۲۹ هزار مسافر و گردشگر در سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ واحد میهمانپذیر، ۲ هتل و نیز میهمانسرای امامزاده شعیب(ع) اسکان داشتد.

 ابراهیمی‌دوست بیان کرد: طبق اطلاعات ثبت شده در ایام نوروز مسافران و گردشگران از خانه‌های تاریخی، آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری، کاروانسرای فرامرزخان، آرامگاه امامزاده شعیب(ع)، مصلای تاریخی سبزوار و موزه‌های شهرستان بیشترین بازدید را کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به معرفی برخی اماکن تاریخی و گردشگری دیگر سبزوار که در ایام نوروز مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه‌ کاشفی و مناره تاریخی خسروگرد بخشی دیگر از اماکنی است که در بهار امسال پذیرای مسافران نوروزی بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر سبزوار گفت: برگزاری مسابقات آنلاین، معرفی آثار تاریخی، بازدید مستمر کارشناسان بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی از اماکن تاریخی، زیارتی، اقامتی و تفریحی، برگزاری جشن نوروزگاه، جشن‌های شادی در سطح شهرستان، استقرار نمایشگاه‌های صنایع دستی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی از مهمترین برنامه‌های اجرایی این ستاد از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۷ اثر تاریخی و گردشگری سبزوار ثبت فهرست آثار ملی شده، اظهار کرد: این شهرستان با ۱۸۰ اثر تاریخی شناسایی شده، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی سالانه پذیرای مسافران و زائران زیادی است که از این مسیر عازم سفر به مشهد مقدس هستند که این یک فرصت برای معرفی آثار تاریخی منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023