گردشگری و سفر

۷ فرصت برای کشاندن بیشتر گردشگران به کرمانشاه

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه به گفته معاون گردشگری استان کرمانشاه، تابستان امسال هفت فرصت برای جذب بیشتر گردشگران به کرمانشاه در پیش است.

علی صابر در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به تحرک دوباره حوزه گردشگری بعد از حدود دو سال رکود، اظهار کرد: در این میان هرکدام از استانهای کشور در تلاشند تا با رویدادسازی و یا حضور در رویدادهای مختلف زمینه معرفی بیشتر استان خود را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این میان استانی که بتواند بیشترین تبلیغات و معرفی را داشته باشد، می تواند گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه به برنامه ریزی انجام شده در گردشگری استان در این رابطه اشاره کرد و گفت: تابستان امسال چند فرصت خوب برای معرفی بیشتر کرمانشاه در پیش داریم که در تلاشیم بیشترین بهره را از آنها ببریم.

وی حضور در دو رویداد ملی را از جمله این برنامه ها دانست و ادامه داد: جشنواره ملی کوچ عشایر از ۱۹ تا ۲۳ تیر در شهر یاسوج برگزار می شود و از آنجایی که کرمانشاه از جمله استانهای مهم کشور در بحث کوچ نشینی عشایر است، لذا این جشنواره فرصتی برای  معرفی گردشگری عشایری استان محسوب می شود.

صابر اضافه کرد: رویداد دیگر، نمایشگاه بزرگ صنایع  دستی و گردشگری در شهر تهران است که از ۲۸ تا ۳۱ تیر برگزار خواهد شد و تلاش می شود که گردشگری کرمانشاه ظرفیت های خود را  در این نمایشگاه به خوبی نشان دهد.

وی به ثبت جهانی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های مهم کرمانشاه در حوزه گردشگری، بحث تنوع غذایی استان است، بگونه ای که یکی از غنی ترین استان های کشور در این زمینه هستیم.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: تا سال گذشته بیش از ۵۰ غذای بومی استان کرمانشاه شناسایی شده و تعدادی هم به ثبت ملی رسیده و بنا داریم تعداد قابل توجهی دیگر از آنها را در فهرست آثار ملی کشور قرار دهیم.

به گفته این مسئول، اواخر این هفته مراسم پلاک کوبی کرمانشاه جهانشهر خلاق خورک به همت شهرداری برگزار خواهد شد که در قالب یک رویداد می توان داشته های کرمانشاه را در این بخش معرفی کرد.

وی از در پیش بودن همایش بین المللی هورامان در ۲۵ و ۲۶ تیرماه هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی هورامان در سال گذشته تلاش داریم تا قابلیت های گردشگری این منطقه را بیشتر معرفی کنیم و میزبان گردشگران داخلی و خارجی بیشتری باشیم.  

صابر از میزبانی کرمانشاه در برگزاری همایش بین المللی پیرغلامان حسینی هم به عنوان یک رویداد مهم برای حوزه گردشگری استان یاد کرد و گفت: از آنجایی که در این رویداد تعداد قابل توجهی میهمان خارجی حضور دارند، فرصت مناسبی است که ظرفیت های گردشگری کرمانشاه را به آنها بشناسانیم تا پس از بازگشت به کشورهایشان به عنوان سفیرانی فرهنگی برای ما باشند.

معاون گردشگری استان به در پیش بودن رویداد بزرگ اربعین در اواخر تابستان امسال هم اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی حدود یک ماه، با ورود سیل عظیمی از جمعیت به استان روبرو خواهیم بود که هرکدام از آنها می توانند، یک ظرفیت برای کشاندن گردشگران به کرمانشاه باشند.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی ها امسال حدود پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور خواهند داشت که به نظر می رسد حدود سه میلیون نفر از  آنها از کرمانشاه عبور کنند، لذا برای بهره هر چه بیشتر از این فرصت برای گردشگری استان در حال برنامه ریزی هستیم.

صابر در ادامه بااشاره بهبود وضعیت گردشگری استان، عنوان کرد: خوشبختانه پس از چند سال این روزها شاهد شرایط بهتر گردشگری در استان هستیم، بگونه ای که در حال حاضر برخی از مراکز اقامتی استان با استقبال خوب مسافران تابستانی مواجه شده اند که قابل مقایسه با گذشته نیست.  

وی ادامه داد: از آنجایی که برخی از مسافرین تابستانی هم ترجیح می دهند شب ها را در پارک ها اقامت داشته باشند، بنابراین تلاش کرده ایم تا با بهره گیری از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی و نیز توزیع بروشور در میان آنها، زیبایی های کرمانشاه را به آنها بشناسانیم.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023