اجتماعی

۹۰ درصد زکات صرف معیشت و توانمندسازی نیازمندان می‌شود

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری ‌شده در کشور صرف امور معیشتی، حمایتی و توانمندسازی نیازمندان می‌شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 حجت‌الاسلام حسن هرمز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان برای مصارف نیازمندان کمیته امداد و مابقی هم در مراکز نیکوکاری و خیریه هزینه شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد در ادامه اظهارکرد: در سال جاری هم مردم ۹۰۰ میلیارد تومان کفاره، فطریه و رد مظالم در کشور پرداخت کرده‌اند که از این میزان ۸۶ میلیارد تومان در کمیته امداد برای افراد تحت پوشش هزینه و مابقی هم به مراکز خیریه و بهزیستی داده شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری‌ شده صرف امور معیشتی، حمایتی و توانمندسازی نیازمندان می‌شود، گفت: ۱۰ درصد زکات جمع‌آوری ‌شده هم در بخش‌های عمرانی روستاها هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، هرمز تاکید کرد: کمک به درمان، کمک‌هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تهیه جهیزیه، کمک به ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه ازجمله مواردی است که زکات در آن هزینه می‌شود.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023