۹۹ درصد تجهیزات شرکت کنترل ترافیک ایرانی هستند/ خطوط متروی تهران تا ۱۴۰۸ به ۱۱ خط میرسد
![۹۹ درصد تجهیزات شرکت کنترل ترافیک ایرانی هستند/ خطوط متروی تهران تا ۱۴۰۸ به ۱۱ خط میرسد 1 dbb9dbb9 d8afd8b1d8b5d8af d8aad8acd987db8cd8b2d8a7d8aa d8b4d8b1daa9d8aa daa9d986d8aad8b1d984 d8aad8b1d8a7d981db8cdaa9 d8a7db8cd8b1d8a7 6664001a12a27](/wp-content/uploads/2024/06/dbb9dbb9-d8afd8b1d8b5d8af-d8aad8acd987db8cd8b2d8a7d8aa-d8b4d8b1daa9d8aa-daa9d986d8aad8b1d984-d8aad8b1d8a7d981db8cdaa9-d8a7db8cd8b1d8a7_6664001a12a27.jpeg)
استاندار نجف و هیئت همراه به منظور تبادل نظر و تجربیات با مدیران حوزه حملونقل شهرداری تهران دیدار و تأکید کردند که شهرداری میتواند سامانهای را برای شهر نجف تعریف کند که بدون نصب زیرساخت نیاز اولیه را در این حوزه برآورد کند و با استفاده از آن شروع به جمعآوری دیتا کرده و وضعیت ترافیک نجف را ارائه دهد.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، نشست مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری تهران و استاندار نجف و هیئت همراه به منظور انتقال تجارب برگزار شد.
شهریار افندیزاده، رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست گفت: در شهر تهران ۷ خط مترو وجود دارد و بناست که تا سال ۱۴۰۸ به ۱۱ خط برسد. در بخش اتوبوسرانی نیز برنامهریزی صورت گرفته است که به ۶ هزار اتوبوس برسیم. در بخش تاکسی هم بالغ بر ۲۰ هزار تاکسی اضافه خواهد شد. همچنین با توجه به رشدی که در شهر تهران در شبکه معابر انجام شده است، بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه داریم که این عدد تا حدود ۵۵۰ کیلومتر اضافه خواهد شد.
وی افزود: طرح جامع حملونقل شهر تهران نیز تبیین شده است و تا افق ۱۴۲۰ برنامهریزی صورت گرفته است تا شهر تهران بتواند نسبت به ظرفیتهایی که دارد، پاسخگو باشد.
حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای این شرکت اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در شرکت کنترل ترافیک افزایش ایمنی و مدیریت بهتر شبکه معابر است. پروژه توسعه سامانه هوشمند حملونقل ترکیبی از جمله پروژههای نوینی است که در دوره اخیر مدیریت شهری آغاز شد. ما پیشبینی میکنیم که ۳۰ درصد سهم حملونقل عمومی را ظرف ۲ سال آینده به عدد ۵۰ برسانیم که کاهش آلودگی هوای تهران، کاهش زمان سفر و… را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ابزارهایی که در حال حاضر در شرکت کنترل ترافیک به عنوان رصد جریان ترافیکی وجود دارند؛ حاصل حدود ۳۰ سال تجربه دانشگاهیان و صاحب نظران ایرانی این حوزه است، گفت: تقریبا ۹۹ درصد این تجهیزات ایرانی هستند که میتوانند در ایام اربعین و حضور زائرین کشورهای مختلف در گردهمایی مسلمین برای مدیریت شهری نجف کمککننده باشند.
برادران گفت: ما میتوانیم سامانهای را برای شهر نجف تعریف کنیم که بدون نصب زیرساخت نیاز اولیه را در این حوزه برآورد کند و با استفاده از آن شروع به جمعآوری دیتا کنیم و وضعیت ترافیک نجف را به شما ارائه دهیم. پس از یکسال نیز با نصب تجهیزات لازم به شما کمک کنیم.
یوسف مکی استاندار نجف نیز در این نشست با بیان اینکه ما با توجه به شرایط شهر نجف دو راهحل پیش روی داریم گفت: ما به دنبال ساخت شهر جدیدی در کنار شهر قدیمی نجف هستیم که در نهایت این دو شهر را با مترو به یکدیگر متصل کنیم. یکی از فواید این سفر نیز این است که میتوانیم از حوزه متروی شهر تهران تجربیات لازم را کسب کنیم.
بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: ما مشکلاتی در تقاطعها و چهارراهها داریم که در این خصوص نیازمند هوش مصنوعی هستیم تا بتوانیم ۹۰ درصد مشکلات را رفع کنیم.
انتهای پیام