انتقال دانش تولید«بوژی واگن مترو»به کشور/ قرارداد با چینیها برای ساخت ۸۴۰ دستگاه بوژی در ایران
![انتقال دانش تولید«بوژی واگن مترو»به کشور/ قرارداد با چینیها برای ساخت ۸۴۰ دستگاه بوژی در ایران 1 d8a7d986d8aad982d8a7d984 d8afd8a7d986d8b4 d8aad988d984db8cd8afd8a8d988da98db8c d988d8a7daafd986 d985d8aad8b1d988d8a8d987 65a53fe933548](/wp-content/uploads/2024/01/d8a7d986d8aad982d8a7d984-d8afd8a7d986d8b4-d8aad988d984db8cd8afd8a8d988da98db8c-d988d8a7daafd986-d985d8aad8b1d988d8a8d987_65a53fe933548-780x470.jpeg)
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با بیان اینکه در سفر شهردار تهران به چین قرارداد انتقال تجربه برای ساخت ۸۴۰ دستگاه بوژی (پلتفرم متحرک قطار شامل موتور و سیستم تعلیق) از مجموعه ۱۲۶۰ عدد بوژی در داخل کشور منعقد شد و ما به صورت رسمی و قانونی این دانش را به ایران انتقال می دهیم، گفت: به این ترتیب ۶۶ درصد از بوژی های این قرارداد در کشور تولید میشود.
علیرضا شیخ طاهری در گفتوگو با مجله خبری آبادی 118، در خصوص پروژه ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، اظهار کرد: وقتی پروژه ۶۳۰ دستگاه واگن مترو مطرح شد قرار بر این بود که در ۵ فاز به ناوگان پایتخت وارد شود، حدود ۲۰ درصد به صورت تمام ساخت و نیمه ساخت و مابقی به صورت پیالبی و تولید در داخل اجرا شود.
وی با تأکید بر اینکه قرار بود مرحله نهایی بوژی واگن ها نیز در کشور ساخته شود، افزود: در سفری که به چین داشتیم با شرکت چینی سازنده که در تولید این واگن ها صاحب تکنولوژی است توافق کردیم که بتوانیم از فرصت تولید ۶۳۰ دستگاه واگن در ایران استفاده کنیم و دانش تولید بوژی واگن مترو را به کشور انتقال بدهیم.
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران ادامه داد: اگر در داخل کشور تولید بوژی لوکوموتیو، واگن باری و مسافری امکان پذیر است ناشی از یک انتقال تجربه در قبل و بعد از انقلاب است. لیکن در تولید بوژی واگن های مترو ما صاحب تکنولوژی نیستیم و برای انتقال آن حتما باید این تکنولوژی را بخریم و با روش های غیر استاندارد نمی شود بوژی را که از مهم ترین تجهیزات واگن مترو است را به صورت مستقل در ایران تولید کنیم.
وی با بیان اینکه در سفر زاکانی شهردار تهران به چین قرارداد انتقال تجربه برای ساخت ۸۴۰ دستگاه بوژی از مجموعه ۱۲۶۰ عدد بوژی در داخل کشور منعقد شد، ادامه داد: ما به صورت رسمی و قانونی این دانش را به ایران انتقال می دهیم و به این ترتیب ۶۶ درصد از بوژی های این قرارداد در کشور تولید می شود.
شیخ طاهری خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در کشور مسیر ساخت بوژی را طی کند حتما باید به خرید تکنولوژی بپردازد تا به این مهم دست پیدا کند، نگاه ما استفاده از توان تمام تولید کنندگان داخلی است؛ کما اینکه وقتی توان تولید بدنه فولادی توسط دو شرکت ایرانی وجود داشت از آنها استفاده کردیم و هیچ وقت با دید انحصار گرایانه به تولید مترو در کشور فکر نمی کنیم.
انتهای پیام