گردشگری و سفر

همدانی‌ها خانه مبله اجاره‌ای را نمی‌پذیرند

مجله خبری آبادی 118/همدان رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان گفت: در همدان خانه مبله اجاره‌ای نداریم چراکه خانه مبله اجاره‌ای را همدانی‌ها نمی‌پذیرند.

ابراهیم جمالی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: منزل مبله یکی از معضل ها و عامل های افزایش اجاره بها در برخی از استان‌ها بوده که معمولاً افرادی با اجاره ملک و تبدیل آن به منزل مبله و اجاره آن باعث افزایش بی دلیل اجاره بها می شوند که خوشبختانه چنین مواردی در استان همدان وجود ندارد.

وی ادامه داد: خانه مبله اجاره‌ای در سایر استان‌ها چون مشهد و شیراز به علت گردشگری بالا بسیار بوده که این امر در افزایش اجاره بهای خانه‌های مبله این استان‌ها تأثیر دارد.

جمالی تصریح کرد: در همدان نیز برخی مسافران و گردشگران تقاضای خانه مبله را در خانه مسافر دارند که ناظر این امر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

وی در ادامه با اشاره به عدم رعایت افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها در قراردادها خاطرنشان کرد: گفته شده مشاورین املاکی که قانون ۲۰ درصد را در قراردادها رعایت نمی کنند، پروانه کسب آنها به حالت تعلیق درخواهد آمد.

جمالی بیان کرد: این در حالیست که متأسفانه بنگاه ها و مشاورین املاک تعیین کننده قیمت نیستند و وقتی که مؤجر و مستأجر با یکدیگر در رابطه با اجاره بها توافق دارند، بنگاه ها و مشاورین املاک نمی توانند دخالت داشته باشند و حتی اگر مشاورین املاک قرارداد را تنظیم نکنند، آنها بین خود و یا در جای دیگر نسبت به تنظیم قرارداد اقدام خواهند کرد.

وی در رابطه با افزایش اجاره بهای مسکن در همدان به نسبت سال گذشته یادآور شد: اجاره بهای یک واحد مسکن که در سال گذشته در مهدیه ۲۵۰ میلیون رهن کامل بوده است، در سال جاری به ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در دیگر نقاط شهر همدان نیز به تفکیک همین افزایش را شاهد هستیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023