گردشگری و سفر

زمینه جذب گردشگران بیشتر به شهرستان بانه فراهم شود

مجله خبری آبادی 118/کردستان سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: فعالان فضای مجازی در راستای حل مشکلات شهرستان بانه با مسئولان و ارگان‌های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان زمینه جذب گردشگران بیشتر به این شهرستان فراهم شود.

کمال خدری، در نخستین جلسه ستاد سفر با هدف برنامه ریزی برای پیک دوم سفرها در تعطیلات خردادماه و پیک سوم در تعطیلات تابستانی شهرستان بانه اظهار کرد: حل مشکلات شهری بانه می‌تواند عامل جذب مسافران بیشتر به بانه شود.

وی افزود: بعد از چند سال بانه دوباره به عنوان شهر مهمانپذیر بر سر زبان‌ها افتاد و ورود مسافران در زمان عید سعید فطر باعث خوشحالی شهروندان شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به اینکه سهمیه آرد خبازی‌های فعال‌، بیشتر شود، بیان کرد: خبازی‌ها باید به صورت شیفتی کار کنند تا مسافران در شبانه روز دغدغه تهیه نان را نداشته باشند.

وی با تأکید بر روان‌سازی ترافیک شهر افزود:  نیروی انتظامی هم باید امنیت مسافران و گردشگران را تأمین کنند.

خدری ادامه داد: از بازاریان انتظار داریم که در زمان ورود مسافران در حد امکان ماشین‌های خود را بیرون نیاورند و در صورت لزوم در پارکینگ مجتمع‌های تجاری پارک شود، تا راه و جای پارک برای مسافران راحت‌تر شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه یادآور شد: فعالان فضای مجازی باید در راستای حل مشکلات شهرستان بانه با مسئولان و ارگان‌های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان زمینه جذب گردشگران بیشتر به این شهرستان فراهم شود.

اسکان بیش از 67 هزار نفر گردشگر در شهرستان بانه

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه گفت: یک مسجد، چهار سالن ورزشی، یک زائر سرا سپاه، ۶ مدرسه، ۲ خوابگاه دانش آموزی و سه پارک معلم، توحید و مسافر در تعطیلات عید سعید فطر برای برپایی چادر در اختیار مسافران قرار گرفت.

سعدالله رحیمی خواه افزود: در زمینه اقامت مسافران مقام دوم و در آمار ورودی مسافران رتبه نخست استان را در تعطیلات عید فطر کسب کردیم.

وی بیان کرد: ۶۷ هزار و ۷۲۲ نفر در اماکن رسمی و غیررسمی در عید سعید فطر اسکان داده شدند و با این اقدام فضای امنی برای مسافران ایجاد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه خاطرنشان کرد: ۴۰ نفر از متخلفین خانه مسافران که هزینه های زیادی از مسافران گرفته بودند با همکاری پلیس شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

یادآور می‌شود؛ شهرستان بانه هفت هتل، چهار مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان، چهار سویت استیجاری و چهل واحد استیجاری با ظرفیت اسکان شبانه  دو هزار نفر را دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023