اجتماعی

مرحبا: لایحه ارتقاء امنیت زنان مخالف احکام اسلام نیست

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت که برخلاف نظر مخالفان لایحه ارتقاء امنیت زنان، این لایحه مخالف احکام اسلام نیست و در آن مواردی مبتنی بر رویکردهای فمنیستی و سند ۲۰۳۰ نیامده است.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به تصویب کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار اظهار کرد: این لایحه بیش از ۱۲ سال معطل بود که مجلس یازدهم بالاخره آن را تعیین تکلیف کرد و کلیات آن را به تصویب رساند.

وی با بیان این‌که زنان بخش بزرگی از جامعه ما هستند، اظهار کرد: زنان دارای استعدادهای بسیار عالی و شگرفی بوده که شکوفایی و بروز آن لازمه وجود شرایط و امنیت مناسب در جامعه است. البته که این امنیت مخصوص زنان نیست و همه افراد جامعه حتی کودکان هم باید تحت حمایت‌های قانونی قرار گیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معمولا اجحاف بیشتری در جوامع نسبت به زنان صورت می‌گیرد و زنان نمی‌توانند در شرایط برابر به کار بپردازند؛ دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی همواره حفظ و احترام حقوق زنان تاکید داشته و الگوی ما برای خانواده و روابط بین زن و مرد الگوی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است اما به هرحال واقعیات و گزارشات و مراجعات حاکی از این است که زنان بیشترین آسیب را می‌بینند و حمایت‌های مناسبی هم از آنها صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا مجلس یازدهم کار بسیار عالی انجام داد و کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار را تصویب کرد؛ این نقطه‌ درخشانی در کارنامه مجلس یازدهم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: البته فعلا کلیات لایحه تصویب شده و قطعا ایرادات در جزییات برطرف می‌شود امیدوارم قانون مترقی، خوب و عالی برای زنان تصویب شود.

مرحبا در واکنش به ادعای مخالفان این لایحه مبنی بر این‌که خلاف احکام اسلامی است و مبتنی بر سند ۲۰۳۰ و رویکردهای فمنیستی نوشته شده گفت: هیچ کدام از این موارد را در لایحه ندیدم و همه نظر دوستان است؛ قطعا اگر چیزی برخلاف نظر اسلام در لایحه بود، به آن رای نمی‌دادم و چنین تلقی هم از لایحه نداشتم؛ ضمن این‌که تازه کلیات تصویب شده و در جزییات ایرادات برطرف می‌شود؛ در نهایت ملاک مصوبات مجلس است نه لایحه‌ای که در حال حاضر وجود دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023