اقدامات شرکت متروی تهران در حمایت از حقوق معلولان
در راستای اجرایی شدن اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان و آن بخش از وظایفی که به تسهیل تردد در ایستگاههای شبکه راهآهن شهری منجر میشود، شرکت متروی تهران اقدامات متعددی را از سال ۱۳۹۹ آغاز کرده که هر سال به کیفیت و تنوع این قبیل فعالیتها افزوده شده است.
به گزارش مجله خبری آبادی 118، مهندس پرویز ظهرابزاده معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در تشریح نتایج اقدامات صورت گرفته به منظور تحقق مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: از سال ۱۳۹۹ شرکت متروی تهران در ۵ بخش مختلف شامل نصب آسانسور، افزایش پلههای برقی ایستگاهها، تعبیه خطوط بساوایی، ایجاد رمپ معلولان و همچنین احداث گیت عریض ویلچر، فعالیتهای گوناگونی انجام داده که ثمره آنها در ۴۲ ایستگاه از خطوط ۳ ، ۴ ، ۶ و ۷ قابل مشاهده است.
وی در مورد برنامههای سال جاری و اقدامات برنامهریزی شده در این زمینه برای خطوط جدید نیز اظهار کرد: در ایستگاه علامه جعفری که نخستین افتتاحیه شبکه متروی تهران طی سال ۱۴۰۲ بود، مسیر ویژه نابینایان، گیت عریض ویلچر، پله برقی و میله دستگرد تعبیه شد و رمپ ورودی و آسانسور این ایستگاه از دسترسی دوم آن در حال اجرا است.
همچنین ورودی سوم ایستگاه بریانک در خط ۷ مترو که به صورت ویژه برای توان خواهان طراحی شده است، در مرداد ماه به بهرهبرداری رسید. در خط ۷ مجوز بهرهبرداری از ۱۵ دستگاه آسانسور برای ایستگاههای مهدیه، برج میلاد، بوستان گفتگو، هلال احمر، کمیل و چهل تن دولاب نیز اخذ شد.
بنابر اعلام روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در پایان صحبتهای خود افزود: در تمام طراحیهای انجام شده برای ایستگاههای خطوط جدید (خط ۸ تا خط ۱۱) و ایضاً ایستگاههای در نظر گرفته شده برای پروژههای توسعه شرقی خط ۲، توسعه شمال غربی خط ۷ و نیز توسعه شرقی خط ۴ هم ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، طبق نشریه ۸۹۳ – ض رعایت شده است تا خدمات کیفی و کمی مورد نظر، طبق قوانین متناظر با این امر اعمال شوند.
انتهای پیام