خط دو مترو به پایانه جدید شرق میرسد/ سرانجام تراموا در تهران
![خط دو مترو به پایانه جدید شرق میرسد/ سرانجام تراموا در تهران 1 d8aed8b7 d8afd988 d985d8aad8b1d988 d8a8d987 d9bed8a7db8cd8a7d986d987 d8acd8afdb8cd8af d8b4d8b1d982 d985db8cd8b1d8b3d8af d8b3d8b1 665e65bdd6638](/wp-content/uploads/2024/06/d8aed8b7-d8afd988-d985d8aad8b1d988-d8a8d987-d9bed8a7db8cd8a7d986d987-d8acd8afdb8cd8af-d8b4d8b1d982-d985db8cd8b1d8b3d8af-d8b3d8b1_665e65bdd6638-780x470.jpeg)
مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد توسعه مترو به پایانه جدید شرق توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای توسعه خط دو مترو به پایانه جدید شرق دو سناریو طراحی شده است.
مسعود درستی در گفتوگو با مجله خبری آبادی 118، در مورد توسعه خط دو متروی تهران تا پایانه جدید شرق گفت: شرکت مترو مطالعات مشترکی را با سازمان حمل ونقل ترافیک آغاز کرده که براساس آن اولویت احداث تراموا در برخی مسیرها بررسی خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه ساخت تراموا در تهران تأییدیه شورایعالی ترافیک کشور ا اخذ کرده و بعد از تکمیل مطالعات برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد، افزود: برای توسعه خط دو مترو به پایانه جدید شرق دو سناریو طراحی شده است؛ چرا که فاصله ایستگاه فرهنگسرا در خط دو مترو تا پایانه شرق حدود ۵ کیلومتر است و با دو ایستگاه مترو میتوان این مسیر را طی کرد؛ اما برخی نیز پیشنهاد ایجاد تراموا را مطرح کردند که مشاور پروژه تا آخر خرداد فرصت خواسته تا نظر نهایی در این خصوص را بدهد.
درستی در مورد سرانجام راهاندازی تراموا در تهران با تأکید بر اینکه مطالعات این پروژه دو وجهی است؛ اما متولی کل این موضوع سازمان حمل و نقل ترافیک تهران است، اظهار کرد: برای احداث تراموا در تهران باید علاوه بر مطالعات امکان سنجی در حوزه اجرایی نیز مطالعات دقیقی صورت گیرد که این مهم در حال انجام است.
وی افزود: اما در شورایعالی ترافیک ایجاد دو خط تراموا برای مسیر میدان آزادی -پایانه فعلی یا جدید شرق تصویب شده که البته اتصال به پایانه جدید شرق در حال بررسی است. همچنین ایجاد تراموا در مسیر جنت آباد به لویزان مطرح است که این مسیر در اولویت دوم قرار دارد و سازمان حمل ونقل ترافیک در حال بررسی نهایی است.
انتهای پیام