گردشگری و سفر

زیارت آسان جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گردشگری در مشهد منبعث از بحث زیارت است و زیارت آسان جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

مهدی ناصحی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 در خصوص زیرساخت‌های گردشگری شهر مشهد، اظهار کرد: ما شعار مشهد الرضا(ع) را جهان شهر برکت و کرامت نامگذاری کردیم و برای این موضوع هم مبانی وجود داشت که شاید بیش از ۴۰۰ صفحه مبانی برای این شعار بود که طی پژوهش‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که باید به این مورد دست پیدا کنیم.

اگر زیرساخت‌های گردشگری در مشهد فراهم نباشد، اصولا کار کردن فایده‌ای ندارد

وی با بیان اینکه اقتضائاتی برای جهان شهر وجود دارد که یکی از آن‌ها توسعه زیرساخت‌های گردشگری است، افزود: گردشگری در مشهد منبعث از بحث زیارت است و زیارت آسان جزو اولویت‌های ما نیز به شمار می‌رود. برنامه‌هایی مانند قرار زیارت، اختصاص برخی زیرساخت‌ها برای حضور مردم در امر زیارت حضرت رضا (ع)، برگزاری جشنواره غذای ملل، برپایی جشنواره خورشید که در حوزه معرفی مشهد در عرصه جهانی با حضور ۱۰۰ خبرنگار زن جهان اسلام برگزار شد، موضوع احیاء توس در قالب کمیسیون توسعه و بهسازی توس از جمله موضوعات فرهنگی و گردشگری است که در برنامه خود داشته‌ایم و معتقد هستیم که اگر زیرساخت‌های گردشگری در مشهد فراهم نباشد، اصولا کار کردن در این حوزه فایده‌ای ندارد و بایستی زیرساخت‌های خوبی را در مشهد داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه ما در منطقه توس شاید ده‌ها برابر گذشته برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری آسفالت‌ریزی انجام دادیم، تصریح کرد: توسعه بوستان‌ها یکی از مواردی است که به گردشگری مشهد کمک می‌کند. در حال حاضر بوستان ۷۷ هکتاری را در شرق مشهد مهیا می‌کنیم که ۱۰ هکتار بزرگتر از پارک ملت است که اتفاق بزرگی برای مشهد است.

ضعف‌های فرهنگ میزبانی در مشهد

وی بیان کرد: فرهنگ میزبانی در مشهد نسبت به سایر شهرها مشکلات و ضعف‌هایی دارد که اولین مورد آن در خصوص حمل‌ونقل عمومی است، زیرا زائران و شهروندان برای تردد خود نیازمند حمل‌ونقل عمومی هستند و این وسایل نقلیه به‌صورت مطلوب جای‌گذاری نشده است و قطار شهری هم در حال اتمام است. دومین مورد فرسودگی ناوگان تاکسیرانی است که بعد از حمل‌ونقل عمومی، تردد در شهر را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

ناصحی خاطرنشان کرد: سومین مشکل در خصوص پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی است که مشکلات و چالش‌هایی را برای پارک خودرو زائران در ایام پیک به‌ وجود می‌آورد. در این راستا دو دیدگاه وجود دارد که اولین دیدگاه پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر رضوی است که باید افزایش پیدا کنند. دیدگاه دوم این است که ماشین‌ها در مبادی شهر پارک شوند و پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی پدید آید.

وی اضافه کرد: بنابراین اختلاف‌نظر در این دو دیدگاه باعث پدید آمدن مشکلاتی شده است. همچنین چالش بعدی در خصوص ترافیک شهر مشهد است که رفاه زائران را مخدوش می‌کند. البته در میان این امور نقاط قوتی هم وجود دارد که شامل نظافت شهری، ارائه خدمات مطلوب و … است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: علاوه بر مشکلات بیان شده در مشهد ضعف ترویج فرهنگ میزبانی وجود دارد و این فرهنگ مهم در میان افراد جامعه ترویج نیافته است و زیرساخت‌های آن در فرهنگ تبیین نشده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023