اجتماعی

ضرورت استفاده از متفکران تعلیم و تربیت در حوزه اسباب‌بازی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسباب بازی موضوعی چند ساحتی است، بر ضرورت استفاده از متفکران تعلیم و تربیت در حوزه اسباب بازی تأکید کرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه در ‌شانزدهمین جلسه شورای ستاد راهبری و نظارت فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اسباب‌بازی، موضوعی چند ساحتی است و باید یک دال مرکزی (خانواده محوری و تربیت) داشته باشد و بقیه ساحت‌ها حول آن باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر استفاده از متفکران در حوزه تعلیم و تربیت، نظریه بازی‌ها و سرگرمی بخصوص نظرات امامین انقلاب که از اصلی‌ترین متفکران حوزه تعلیم و تربیت هستند، تأکید کرد.

این جلسه، با حضور نمایندگانی از دستگاه‌ها و نمایندگان گروه‌های مردمی و همچنین تعدادی از مدیران دبیرخانه برگزار شد.
در این جلسه پیش‌نویس سند ملی ساماندهی صنعت اسباب‌بازی موردبحث و بررسی اعضاء و نمایندگان دستگاه‌ها قرار گرفت.

ضرورت نگاه به اسناد بالادستی، گسترش و تعمیق بخش مبانی و ارزش‌ها، لزوم در نظر گرفتن مشارکت مردمی، ترجیح اسباب‌بازی‌های حرکتی و فکری بر غیر حرکتی و ساده، پرهیز از ساخت اسباب‌بازی مغایر با ارزش‌های اسلامی، تعریف مبانی تربیتی حوزه اسباب‌بازی، لزوم نگاه فرهنگی به اسباب‌بازی، نگرانی از نفوذ تمدن‌های بیگانه بخصوص کُره‌ای در اسباب‌بازی و …، از اهم نظرات در بهبود فرآیند سند بود.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین خسرو پناه ضمن تشکر از گزارش ارائه‌شده اعلام کرد که حدود یک سال بر روی این پیش‌نویس کارشده است و اکثر ذینفعان اعم از تولیدکنندگان و تشکل‌های مردمی و دیگر صنوف مشارکت داشته‌اند، اما می‌بایست بازهم نظرات دیگر ذینفعان مانند مردم نیز گرفته شود تا سند بهتری تهیه شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023