گردشگری و سفر

جذب گردشگر سبب تقویت و رشد اقتصاد کشور است

مجله خبری آبادی 118/قم مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان این که گردشگری باعث تقویت و رشد اقتصاد و معرف فرهنگ هر کشور است، گفت: این امر نیازمند سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زیرساخت ها است تا گردشگران وارد کشور شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید ابوالحسن نواب، در نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح که امروز پنجشنبه ۱۲ مهر در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری پشتوانه قرآنی دارد و برای کشور هم درآمدزا است و مشکلات فرهنگی و اخلاقی برای کشور هم ندارد.   

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: دولت سیزدهم کارهای خوبی در زمینه گردشگری کرده است تا جایی که با کمک وزارت امور خارجه، کشورهای زیادی با ایران رابطه گردشگری دارند و نیازی به گرفتن روادید هم ندارند.

وی ادامه داد: امروز گردشگری زیربنای اقتصادی برای خیلی از کشورهاست و از این راه درآمدزایی می‌کنند، بنابراین شرط اول در گردشگری فراهم کردن زیربنا است.

نواب تصریح کرد: امروز کشورهای خارجی مانند ازبکستان برای مسأله گردشگری زیرساخت درست کرده‌اند و استفاده خوبی از گردشگری می‌کنند.

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان این که گردشگری باعث تقویت و رشد اقتصاد و معرف فرهنگ هر کشور است، افزود: این امر نیازمند سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زیرساخت ها است تا گردشگران وارد کشور شوند.

وی با بیان این که گردشگری اشتغالزا و اشتغال‌آفرین است، اضافه کرد: معتقد هستم، با فراهم کردن زیرساخت‌ها، می‌توان کارهای فاخری در جذب گردشگر انجام داد و با تلاش وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت جدید این امر اتفاق خواهد افتاد.  

نواب تصریح کرد: برای جذب گردشگر در استان قم نیازمند فرهنگ‌سازی و اغناء‌سازی هستیم و باید تلاش کرد، به گردشگری حیات دوباره ببخشیم و این صنعت را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش مجله خبری آبادی 118؛ در پایان نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح، سخنرانی دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پخش شد.  

در این نشست علمی تخصصی دکتر حمیده امیریزدانی با موضوع «رویکردهای مختلف به مطالعات صلح و گردشگری»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدحسین مظفری با موضوع «گردشگری و صلح‌آفرینی، شناخت فرهنگ‌ها و تحکیم دوستی‌ها» و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدطاهر قلی‌تبار با موضوع «نقش گردشگری در کاهش بیگانه‌هراسی و تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز» سخنرانی کردند.

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم دیگر سخنران نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح بودند.

در پایان نشست مذکور به مناسبت هفته گردشگری از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب و نیز به حمیده امیریزدانی و حجج‌اسلام محمدحسین مظفری و محمدطاهر قلی‌تبار سه تَن از استادانی که در این نشست سخنرانی کردند، تابلوهایی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جامع شهر قم اهداء شد.

کاشت یک نهال زیتون، به عنوان درخت یادبود هفته گردشگری با شعار صلح و دوستی (مهر ۱۴۰۳) در محوطه دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت هفته گردشگری، پایان بخش این نشست علمی تخصصی بود.  

نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

این نشست با حضور استادان، محققان و دانشجویان و نیز تعدادی از مسئولان استانی به صورت برخط از طریق تارنمای دانشگاه ادیان و مذاهب برای کاربران و علاقه‌مندان پخش شد و تعداد زیادی از پژوهشگران، استادان و دانشجویان از این نشست علمی تخصصی به صورت برخط استفاده کردند.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023