گردشگری و سفر

در نشست فعالان گردشگری استان کرمان با مسئولان چه گذشت؟

مجله خبری آبادی 118/کرمان شامگاه ۱۸ مهرماه گردهمایی فعالان و مسئولان گردشگری استان کرمان با حضور استاندار، معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست با بیان اینکه کرمان متناسب با آنچه بوده، معرفی نشده و باید در این حوزه کار کنیم، افزود: کرمان مشکل عرضه دارد و اگر خوب عرضه شود، تقاضا شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کرمان، نگاه مدیران و بخش خصوصی است، گفت: گردشگری یک پیشران اقتصادی است و در استان نگاه فانتزی به این بخش وجود دارد و باید بپذیریم گردشگری می‌تواند اقتصاد زاینده، تجدیدپذیر و روبه پیشرفت باشد.

طبیب زاده با تاکید بر اینکه کرمان باید از طریق رویدادهای تخصصی معرفی شود، افزود: این استان مرکز معدن، پسته و فرش کشور است و باید رویدادهای داخلی و بین‌المللی این موضوعات در کرمان برگزار شود و با ورود افراد و فعالان و گردشگران به این رویدادها، اقتصاد رونق می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: گردشگری استان کرمان بر سه پایه جاذبه‌های میراثی، تاریخی فرهنگی و طبیعی غنی است و مراکز تفریحی و خرید یکی از جنبه‌های تفریحی و گردشگری هستند باید مرکز خرید بین‌الملل راه‌اندازی شود تا حلقه‌ها کامل شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری هم مانند یک کالاست، تصریح کرد: باید مشتری شناسایی و ارتباط بین مشتری و کالا را برقرار کنیم.

طبیب زاده بیان کرد: باید به مثلث گردشگری فارس یزد و اصفهان وصل شویم و پتانسیل‌های استان کرمان معرفی و به مقصد گردشگری بی‌نظیر تبدیل شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، محمدرضا بهرامی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: می‌توانیم به یک مقصد گردشگری تبدیل شویم و این حوزه سرمایه‌گذاری کم و اشتغال زیاد دارد و می‌تواند موجب رونق اقتصاد شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ما درست نیست، افزود: هواپیما به حد کافی نداریم، لوکوموتیو اتوبوس و حتی ون برای گردشگری نداریم و اگر قرار باشد ما کرمان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، باید یکدل و یکصدا و بخش خصوصی، دولت و رسانه‌ها کنار هم کار کنیم تا به این هدف برسیم.

بهرامی با انتقاد از سخت‌گیری‌ها در صدور مجوز برای بخش خصوصی، به مشکلات مالیات و سنگ‌اندازی‌ها در پیش پای سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

همچنین امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست بر اهمیت صنعت گردشگری تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: دولت در حوزه مجوزها کمک کرده و بخش خصوصی پای کار آمده اما کرمان معرفی نشده و فعالان گردشگری باید کنسرسیوم شرکت تبلیغاتی ایجاد و به ما بگویند چه کنیم.

وی اظهار کرد: استان کرمان در توریسم درمانی، سنگ‌های قیمتی، کویر و… جاذبه‌های زیادی دارد و با همدلی مسئولان و بخش خصوصی، پرواز کرمان – دبی راه‌اندازی شده و باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود.

همچنین تجلی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: بر اساس آمار و ارقام، بین ۳۵ تا ۵۰ درصد هزینه‌های گردشگری مربوط به حوزه غذا است و اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، با گردشگری غذا، تنوع اقتصادی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه ۴۰ غذای بومی در استان کرمان داریم.

وی افزود: شرکت‌های معدنی می‌توانند از محل مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، لزوم فعالیت رسانه‌ها در حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌ها، مسائل مالیاتی، رفع فیلترینگ، تامین مالی برای راهنمایان گردشگری برای تولید محتوا، بهره‌گیری از صندوق گردشگری برای بیمه راهنمایان گردشگری و … از جمله دغدغه‌های مطرح شده از سوی فعالان گردشگری کرمان در این نشست بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023