صنعت گردشگری نیاز به خلاقیت و تلفیق با تکنولوژیهای جدید دارد
مجله خبری آبادی 118/زنجان مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان گفت: صنعت گردشگری ما نیاز به خلاقیت و تلفیق با تکنولوژیهای جدید دارد. با تلفیق تکنولوژیهایی مثل واقعیت افزوده، واقعیت مجازی با گردشگری و صنایع دستی میتوان داستان آن محصول را به اطلاع خریدار رساند.
احسان خواصی امروز (چهارشنبه ۱۶ آبان ماه) در اولین کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان زنجان، اظهار کرد: در تولید محتوا که یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد میتوان از دانشجویان کمک گرفت. نقش دانشجوها در کمیسیون گردشگری باید دیده شود.
وی در مورد سرمایهگذاری خطرپذیر، گفت: ایدههای نو و جدید، ایدههای نوپایی هستند که نیاز به حمایت و سرمایهگذار خطرپذیر دارند که به صورت تخصصی این ادبیات را بفهمد و وارد این حوزه بشود.
خواصی یکی از اهداف کمیسیون گردشگری را کمک به راهاندازی صندوقی دانست تا بتواند ایدههای خلاقانهای که از طرف دانشگاه ارائه میشود را حمایت کند.
در ادامه رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: زنجان شهر جهانی ملیله است که ثبت یونسکو شده، ولی هنوز نتوانسته است در بازارهای بین المللی شایستهسالاری کند.
فاطمه عبداللهی افزود: در بعضی استانها ملیله را داریم ولی زنجان مهد ملیله است و باید در رابطه برندینگ و توسعه و تجارت ملیله اقداماتی انجام شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی استان زنجان اظهار کرد: نیاز به ایجاد یک بانک نقره برای نقرهکاران و ملیلهکاران است تا با یارانه نقره را به دست بیاورند و کار انجام دهند، زیرا با قیمت جهانی مبلغ خرید نقره نوسان دارد و قابل کنترل نیست.
عبدالهی با اشاره به برند شهری زنجان، گفت: برند شهری زنجان باید ثبت شود زیرا زنجان شهر فلزاتی مانند چاقو، مس، ملیله و … است.
انتهای پیام