مهمترین ضعف گردشگری کرمان چیست؟
مجله خبری آبادی 118/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بینالمللی و حتی استانی، مهمترین ضعف گردشگری کرمان است و روشهای مختلفی را تجربه میکنیم تا این شناخت انجام شود.
سیدمهدی طبیب زاده امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی طرح کرمان ۱۴۰۴ با رویکرد گردشگری اظهار کرد: علیرغم همه ظرفیتهای گردشگری در استان، اما هنوز گردشگری نتوانسته به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصادی کرمان عمل کند.
وی افزود: در بیرون از استان، شناختی از کرمان وجود ندارد و تا زمانی که این استان آنطور که باید شناخته نشود، بهعنوان مقصد گردشگری بهشمار نمیآید.
طبیب زاده تصریح کرد: عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بینالمللی و حتی استانی، مهمترین ضعف گردشگری کرمان است و روشهای مختلفی را تجربه میکنیم تا این شناخت انجام شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: روند بررسی موضوعات در اتاق بازرگانی کرمان به این شکل است که موضوع را در جلسات متعدد با دولت، بخش خصوصی، دانشگاه و گاهی هم با قوه قضائیه و یا مجلس و با بهرهگیری از اسناد بالادستی مطرح میکنیم و خروجی را به شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی میآوریم.
وی از تکنولوژیهای جدید سخن بهمیان آورد و اضافه کرد: در لبه تکنولوژی حرکت میکنیم و میشود از این فرصت برای جبران عقبماندگی کشور و استان کرمان استفاده کرد، زیرا در غیر این صورت عقبماندگیها تصاعدی میشود.
طبیب زاده افزود: طرح موضوعاتی مانند کشاورزی مدرن، گردشگری مدرن، معدنکاری مدرن، مدارس خلاقیت و آموزش در این راستا است تا بتوایم با کمک دانشمندان و افراد باهوش کشور این عقبماماندگیها را حذف کنیم.
وی با اشاره به اینکه روشهای گردشگری نو شده، اظهار کرد: باید نو بیندیشیم و حالا دیگر بحث هتلهای مدرن و گران مطرح نیست، بلکه گردشگری تجربه و ماجراجویی در دنیا راه افتاده است و کرمان پر از ظرفیتهای تجربه و ماجراجوییست که از آن جمله میتوان به کوههای مرتفع، کویر، مسیرهای متنوع از کوه به دشت اشاره کرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: بازار بسیار خوب و مشتریان خوبی برای گردشگری کرمان داریم و باید بلد باشیم که مشتریان را چگونه به این بازار وصل کنیم، زیرا رونق اقتصادی به دنبال رونق گردشگری میآید.
انتهای پیام