جامعه شهری

پوستر ششمین دوره جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم رونمایی شد

پوستر ششمین دوره جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و مرتضی سعیدی زاده و مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) رونمایی شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، ابراهیم زاکری دبیر اجرایی بخش روستایی جشنواره رضوی در نشست خبری ششمین جشنوارۀ روستایی و عشایری آسمان هشتم دربارۀ پیشینیۀ برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره از سال ۱۳۸۶ در روستای «کرد رضوی» استان هرمزگان آغاز به کار کرد و در سالهای متمادی توانست در سطح شهرستان میناب این رویداد را رقم بزند. این جشنواره در سال ۱۳۹۰ توانست به اوج خود برسد و بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان را جذب این جشنواره کند. 

وی افزود: در همین سال بود که با توجه به استقبال خوب اهالی هرمزگان و معنویتی که در اختتامیه حاکم بود، دو مطلب مطرح شد؛ یکی اینکه با توجه به استقبال خوب و مردمی بودن و خودجوش بودن این جشنواره، بنا شد این جشنواره به صورت ملی برگزار شد؛ لذا از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به صورت ملی برگزار شد که جشنواره سرود رضوی با کانونهای فرهنگی هنری مساجد رقم خورد. 

زاکری با اشاره به اینکه این استقبال سبب شد روستا به نام «کرد رضوی» تغییر نام بدهد، ادامه داد: این روستا در پاسداشت دهه کرامت رتبه اول را گرفت. این امر سبب شد اهالی روستا میل و رغبت بیشتری به جشنواره پیدا کنند؛ لذا توانستیم آن را ادامه دهیم تا اینکه در سال ۱۴۰۰ توانستیم جشنواره آسمان هشتم را ویژه روستاهای کشور برگزار کنیم.

دبیر اجرایی بخش روستایی جشنوارۀ رضوی تأکید کرد: این جشنواره متفاوت است با جشنواره هایی که در مراکز استانها برگزار می‌شود. این جشنواره که در دل روستاها برگزار می‌شود، مفرح و متفاوت است. ما این جشنواره را به این صورت آغاز می‌کنیم که در ابتدای ورود اهالی جشنواره از سراسر کشور، با استقبال اهالی روستا مواجه می‌شوند و آیین های روستایی مثل چاوشی خوانی برای مهمانان اجرا می‌شود. 

وی افزود: در روستا برای تمام عزیزان هتل وجود ندارد؛ بلکه روستاییان منزلشان را به اهالی جشنواره اختصاص می دهند. هر کدام از گروه ها در منازل اهالی روستا اسکان داده می شوند و خود اهالی هم پای کار جشنواره هستند. مردم خادم فرهنگی علی بن موسی الرضا علیه‌السلام هستند و تمام خدماتی که ارائه می‌شود، خود مردم به صورت خودجوش انجام می دهند. 

به گزارش مجله خبری آبادی 118، در این مراسم با حضور امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) از پوستر ششمین دوره جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم رونمایی شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023