گردشگری و سفر

 تعطیلی پنجشنبه‌ها به رونق گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند؟

مجله خبری آبادی 118/کرمانشاه راندمان کاری پایین در روزهای پنجشنبه باعث شده تا در چندسال اخیر طرح تعطیلی این روز در کشور مورد بحث قرار گیرد تا شاغلین دولتی بتوانند فرصت بیشتری را برای در کنار خانواده بودن داشته باشند و در نهایت نشاط اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

تاکنون چند استان کشور این طرح را اجرایی کرده اند و در دو هفته اخیر هم اجرای آن در کرمانشاه بصورت جدی مطرح است. این موضوع اینگونه جدی شد که فرماندار کرمانشاه در نشست اخیر ستاد خدمات سفر استان، با مطرح کردن پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها، از این موضوع به عنوان یکی از راهکارهای رونق گردشگری، تحکیم بنیان خانوده ها و کاهش مصرف انرژی نام برد و استاندار هم از بررسی این پیشنهاد خبر داد.

اینکه آیا تعطیلی پنجشنبه ها می تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند یا خیر، سوالی است که برای یافتن پاسخ آن به سراغ یکی از کارشناسان حوزه گردشگری استان رفتیم.

علی اصغر رشنو در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118، از روزهای پنجشنبه به عنوان یک روز اداری مُرده نام برد و اظهارکرد: اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه ها، می تواند مزایای خوبی برای استان به همراه داشته باشد و از این روز استفاده های بیشتری برای استان ببریم.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر مرکز کشور هم در روزهای پنجشنبه تعطیل است، برای همین معمولا در این روز کار مراجعه کنندگان اداری تا حدودی انجام نمی شود و کارمندان هم نصفه و نیمه سرکار می روند، لذا بنظر می رسد می توان این روز را برای شاغلین دولتی آزاد کرد تا وقت بیشتری را با خانواده خود داشته باشند و به مناطق تفریحی استان سری بزنند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان با  تاکید براینکه اولین بخشی از که از تعطیلی پنجشنبه ها در استان سود می برد حوزه گردشگری است، اضافه کرد: یکی از الزامات مورد نیاز برای اینکه صنعت گردشگری در کرمانشاه رونق پیدا کند، این است که در ابتدا گردشگری داخلی را در استان رونق دهیم و زمینه ای فراهم کنیم که مردم اول استان خود را بشناسند، درحالی که هم اکنون اینطور نیست و بسیاری از مناطق استان برای مردممان ناشناخته است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی پنجشنبه ها می تواند به قشر کارمند و شاغل بخش دولتی استان کمک کند تا از این فرصت استفاده کنند و به جاهای مختلف استان بویژه در مناطق روستایی بروند و گردشگری روستایی را رونق بدهند و به اقتصاد مردم این مناطق هم کمک کند.

رشنو با اشاره به حجم ترافیکی بالایی که در روزهای جمعه در منطقه اورامانات دیده می شود، گفت: با تعطیلی پنجشنبه ها گردشگران زمان سفر خود را مدیریت می کنند و مشکل بار ترافیکی در این محور هم تا حدودی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه  اجرای این طرح نیازمند برخی الزامات از سوی دستگاه های متولی است، عنوان کرد: میراث فرهنگی می تواند با جوامع محلی، اقامتگاه های بومی محلی، دفاتر خدمات گردشگری و … رایزنی هایی داشته باشد تا سفرهای ارزان قیمت و بسته های سفر را برای آنها تعریف کند.

این کارشناس حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: تعطیلی آخر هفته می تواند به گردشگری روستایی و اکوتوریسم در روستاها کمک کند، چرا که معمولا افراد شاغل پس از یک هفته کاری به دنبال آرامش و گذراندن اوقات فراغت در یک محیط  آرام همانند مناطق روستایی هستند، بنابراین این مسئله می تواند مهاجرت معکوس را در روستاها هم در پی داشته باشد. 

انتهای پیام  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023