گردشگری و سفر

 شهرداری اهواز رقم بودجه دقیق توسعه اماکن گردشگری را اعلام کند

مجله خبری آبادی 118/خوزستان یک فعال میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره نقش کلیدی شهرداری در توسعه گردشگری و با تاکید بر اینکه شهرداری باید حامی توسعه گردشگری باشد گفت: شهرداری اهواز باید رقم بودجه دقیق توسعه اماکن گردشگری را اعلام کند و بگوید که چقدر و در کجا هزینه می‌شود.

قاسم منصور آل‌کثیر در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، تصریح کرد: بخش چشمگیری از عوایدی که به شهرداری پرداخت می‌شود به جای اینکه برای امورات عمرانی و توسعه گردشگری اهواز هزینه شود صرف امورات جاری شهرداری می‌شود و این در واقع خشت کجی است که ظاهراً به زودی درست شدنی نیست.

وی تاکید کرد: سیستم شهرداری کلانشهر اهواز باید همواره ارتباط و تعامل دوسویه و مناسبی با سیستم توسعه گردشگری داشته باشد.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه گردشگری استان خوزستان نقش محوری و هماهنگ کننده دارد گفت: اداره میراث فرهنگی به تنهایی نیروی لازم را ندارد و سازمان‌ها و ادارات مختلف که مهمترین آنها شهرداری است باید در جهت توسعه گردشگری استان خوزستان همکاری کنند.

او خاطرنشان کرد: خوزستان که به سرزمین برف تا بحر معروف است ظرفیت‌های گردشگری دریایی، ساحل‌نشینی و… متنوعی دارد که باید به آنها پرداخت و قطعاً توجه به ظرفیت‌های مغفول استان می‌تواند نظر مخاطبان و گردشگران مختلف جهان را به استان خوزستان معطوف کند.

آل‌کثیر با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در سال گذشته و با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی باید همواره تعامل دوسویه با ادارات و سازمان های مختلف داشته باشد اظهار کرد: برای دومین بار جشنواره نیشکر به صورت مشارکتی با اداره کل میراث فرهنگی در حال برنامه‌ریزی است و این امری خوشایند است که اداره کل بتواند به همین شیوه نظر دیگر شرکت‌ها را جلب و چنین رویدادها و فستیوال‌هایی برگزار کند.

وی یادآوری کرد: رودخانه کارون یکی از مغفول‌ترین ظرفیت‌های بالقوه گردشگری استان خوزستان است و هم‌اکنون فقط دو الی سه قایق وجود دارد که به صورت غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کنند و ممکن است در آینده این عدم ایمنی تبعات ناخوشایندی را برای گردشگران داشته باشد.

این فعال گردشگری همچنین گفت: میراث فرهنگی اخیرا برنامه‌های آموزشی خود را به صورت جدی شروع کرده و برگزار می‌کند و قطعاً آموزش برای جامعه محلی و توسعه گردشگری مهم است و در آینده مثمر ثمر واقع می‌شود.

آل‌کثیر ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی همچنین برای فعال کردن گردشگری در بخش‌های مختلف اهواز از جمله کوت عبدالله روستاهای اسماعیلیه و… برنامه‌ریزی کرده است.

او با بیان اینکه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های متنوع گردشگری خوزستان بی‌شمارند و در بیان نمی‌گنجد اضافه کرد: صحراگردی استان جاذبه گردشگری بسیار مهمی است که متاسفانه مغفول مانده و علاوه بر گردشگران خارجی بسیاری از شهروندان خوزستانی هم از آن دیدن نکرده‌اند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023