گردشگری و سفر

لزوم احیاء جاده ابریشم با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشورهای مستقل مشترک‌المنافع

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی بر ضرورت احیاء جاده ابریشم با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) تاکید کرد.

سیدجواد موسوی در دیدار با شرکت‌کنندگان تور علمی‌گردشگری شورای بین دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اظهار کرد: جاده ابریشم یک مسیر تاریخی‌فرهنگی و پل ارتباطی بین ملت‌های منطقه است.

وی اضافه کرد: بخشی از جاده ابریشم در خراسان رضوی قرار گرفته که در کنار این جاده ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌ فرهنگی زیادی نیز وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: خراسان رضوی و به‌ ویژه شهر مشهد سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر است؛ به‌ همین دلیل ظرفیت بالایی در اسکان و پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی  دارد.

وی یادآور شد: خراسان رضوی مقصد سفر از سراسر ایران است و ظرفیت‌های حمل‌ونقل و راهداری این استان با دیگر استان‌ها کاملا تفاوت دارد. این استان بیشترین حجم تردد زائران و مسافران در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، موسوی ادامه داد: جاده‌ها و راه‌های خراسان رضوی شریان حیاتی اقتصادی و فرهنگی کشور هستند و نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی و توسعه تبادلات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان و کشورهای منطقه دارند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023